مقالات آموزشی, مقالات شبکه

آشنایی با سرورهای UCS سیسکو (Cisco)

آشنایی با سرورهای UCS سیسکو (Cisco)

در این مقاله قصد داریم شما را سرورهای UCS سیسکو (Cisco) آشنا کنیم با ما همراه باشید:

مهمترین محصولات سبد جدید معرفی شده این شرکت، سرور ماژولار UCS M-Series و سرور ذخیره ساز UCS C3160 برای محیط های محاسباتی با مقیاس بزرگ است. سیسکو برای محیطهای کوچکتر نیز سرور UCS-Mini را معرفی کرد. معماری UCS M-Series با سرورهای سنتی تفاوتهایی دارد تا بتواند بار کاری را روی محیط های محاسبات ابری توزیع کند. در حالی که سرورهای سنتی تیغهای برای استفاده از دو پردازنده با I/O اختصاصی و ذخیره ساز محلی روی یک PCIe Fabrik چندین برنامه کاربردی را اجرا میکنند، اما در سرور پرقدرت جدید سیسکو منابعی مانند I/O ، ذخیره سازی، منبع تغذیه و سیستم خنک کننده روی ۱۶ پردازنده به اشتراک گذاشته می شوند.

این منابع با استفاده از کارت Cisco Virtual Interface برای استفاده توسط یک نرم افزار توزیع می شوند. سرور M-Series در اندازه RU 2 مجهز به ۱۶ پردازنده اینتل Xeon E3 است که هر پردازنده متشکل از چهار هسته و ۳۲ گیگابایت حافظه رم است. همچنین هریک از پردازنده ها از دو کانکشن ۴۰ گیگابایت و قابلیت اشتراک گذاری چهار درایو حالت جامد (Solid State Drive) بهره می برند. بنابراین در مجموع این سرور شامل ۳۲۰ پردازنده و ۱۲۸۰ هسته محاسباتی است و قابلیت استفاده از یک ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ ترابایتی را دارد. البته با دستگاه های ذخیره سازی خارجی می توان این ظرفیت را تا ۱۲۸ ترابایت افزایش داد. پهنای باند این سرور نیز ۱۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه است.

سرورهای UCS سیسکو (Cisco)

سرور UCS C3160 شرکت سیسکو (Cisco) نیز برای محیط های کلاود (Cloud) مبتنی بر محتوا و ذخیره سازی اطلاعات با مقیاس بزرگ طراحی شده است. در اندازه ۴U و با ترکیبی از ذخیره سازهای محلی و سیستم های محاسباتی روانه بازار می شود. دو پردازنده روی این سرور تیغه ای تعبیه شده است که در مجموع از ۳۶۰ ترابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می کنند. به گفته سیسکو، این سرور ذخیره سازی برای مصارف بیگ دیتا، هادوپ، سیستم فایل های توزیع شده، سیستم های مدیا استریم و کدگذاری مناسب است. این سرور اگر با M-Series ترکیب شود، اجرای برنامه های کاربردی با مقیاس بزرگ مانند بازی های موبایل یا تحلیل اطلاعات را امکان پذیر می کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *