بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

آشنایی با webphone و نحوه ی کار تلفن تحت وب

عملکرد این نرم افزارهای تلفنی تحت وب ابتدا به این شکل بود که یک فایل نصبی که نقش برقراری ارتباط بین داخلی روی وب با ورودی خروجی های کامپیوتر مانند میکروفن و بلندگو را داشت در اختیار کاربر قرار می گرفت تا روی سیستم خود نصب نماید و در کنار این فایل یک فایل HTML وجود داشت که تنظیمات مربوط به داخلی سرور VOIP روی آن انجام می شد.
تلفن نرم افزاری تحت وب webphone
اما با توسعه وب و نرم افزارهای مربوطه و ارائه نسخه های جدید تکنولوژی های وب، وب فون ها در حال تغییر هستند و با نسل جدیدی از WEBPHONE ها روبرو خواهیم بود که با برقراری ارتباط کلاینت سروری می توان از آن ها بدون نیاز به نصب فایل های سیستمی روی کامپیوتر کاربر، یک داخلی را به کاربر اختصاص داد تا هر جا که به یک مرورگر اینترنتی دسترسی دارد، بتواند از داخلی خود استفاده نموده و تماس های تلفنی خود را برقرار سازد. سیستم تلفنی محبوب الستیکس در نظر دارد روی نسخه جدید خود یک تلفن تحت وب ارائه نماید.
مزیت WEBPHONE ها نسبت به SOFTPHONE ها
تلفن های نرم افزاری وابسته به سیستم عامل هستند یعنی یک تلفن نرم افزاری می تواند برای سیستم عامل ویندوز، لینوکس، مک و یا اندروید و IOS باشد و اگر یک کاربر می خواهد روی دیوایس های مختلف خود، این تلفن را داشته باشد باید نسخه مربوط به هر سیستم عامل را (اگر موجود باشد) تهیه و نصب نماید. از مزیت های نرم افزارهای وب این هست که مستقل از سیستم عامل عمل می کنند و به راحتی هرجا که دسترسی به وب باشد مثل شبکه داخلی یا اینترنت می توان از این نرم افزارها روی کلیه دیوایس های ارتباطی استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *