بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

آموزش کانفیگ کردن Call Park در CME سیسکو

در این مقاله قصد داریم تا شما را با قابلیت Call Park در CME سیسکو آشنا کنیم . همچنین نحوه ی کانفیگ کردن این قابلیت را برای شما شرح خواهیم داد.با ما همراه باشید:

معمولا زمانی که یک داخلی تماسی را Hold می‌کند فقط خودش می‌تواند آن تماس را از Hold خارج کرده و پاسخگوی آن تماس باشد . به کمک قابلیت Call Park شما می‌توانید تماس‌های مورد نظرمان را در داخلی‌هایی که از قبل برای Call Park ایجاد کرده‌اید پارک کنید و سپس آن تماس را توسط تلفن‌های دیگر سازمان از پارک خارج کرده و پاسخگوی آن باشید.

به طور کلی Call Park به دو شکل قابل اجرا می‌باشد . یکی این که مرکز تلفن تماس‌ها را به صورت خودکار در داخلی‌های از قبل ساخته شده به صورت Random پارک کند و دیگری این که فرد پاسخگو ، تماس را به طور هدفمند در یکی از داخلی‌های مورد نظر خود پارک کند . برای درک بهتر این موضوع تصور کنید در یک محیط کاری بزرگ مانند انبار یا فروشگاه که کاربران مدام در حال حرکت هستند و می‌خواهید این قابلیت را راه‌اندازی کنید . در چنین محیطی از سناریوی اول استفاده می‌کنید ، به این صورت که تلفنچی تماس‌های ورودی را پاسخ داده و سپس آن‌ها را پارک می‌کند و بعد در بلندگوی محیط فرد مورد نظر را صدا زده و می‌گوید ” آقای X یک تماس در داخلی Y داری ، لطفا جواب بده ” . در مرحله بعدی فرد مورد نظر توسط هر یک از داخلی‌های محیط تماس را از پارک خارج کرده و پاسخ می‌دهد .

از حالت دوم معمولا در محیط‌های اداری استفاده می‌شود . به این صورت که تلفنچی تماس‌ها را به صورت مستقیم در داخلی‌های از قبل تعیین شده ( مثلا ۳۰۰ برای مالی ، ۳۰۱ برای فنی ، ۳۰۲ برای فروش و … ) پارک می‌کند و سپس کارشناسان هر بخش از سازمان تماس‌های پارک شده‌ی مرتبط با خود را پاسخ می‌دهند .

پیکربندی و تنظیم CALL PARK در CME

اولین قدم برای پیاده‌سازی قابلیت Call Park در CME ساخت داخلی‌هایی است که برای پارک تماس می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید . برای این کار کافیست در ابتدا داخلی‌ مورد نظر را ساخته و سپس با زدن دستور Park-slot آن داخلی را به سیستم Call Park اختصاص دهید .

Call Park در CME

همانطور که مشاهده می‌کنید در ادامه‌ی کامند Park-slot می‌توانید پارامتر‌های دیگری را نیز برای این قابلیت تنظیم کنید که برخی از این پارامتر‌ها عبارت است از :

  • Timeout : در این پارامتر تعیین می‌کنید که پس از چه مدت روتر به فرد پارک کننده تماس یاد‌آوری کند که تماس همچنان پارک بوده و پاسخ داده نشده است .
  • Limit : در این پارامتر تعیین می‌کنید که پس از چند بار Timeout شدن ، تماس قطع شود .
  • Reserved-for : به کمک این کامند می‌توانید این Park-slot را به یک داخلی خاص اختصاص داده تا فقط وی بتواند تماس‌ها را در آن پارک کند .
  • Recall : با این گزینه می‌توانید تعیین کنید که پس از Timeout شدن ، تماس به تلفن فرد پارک کننده باز گردد .

پس از ساخت Park-slot ها با ریست کردن تلفن‌ها Softkey پارک تماس روی تلفن‌ها ظاهر می‌شود . در این مرحله برای پارک تماس باید زمانی که در حال مکالمه هستید این Softkey را بزنید تا مانند تصویر ذیل پیغام پارک تماس برای شما نمایش داده شود .

نکته : برای پارک تماس به یک Park-slot خاص می‌توانید تماس را به آن داخلی Transfer کنید .

Call Park در مرکز تلفن CME

در قدم بعدی برای پاسخگویی به تماس‌های پارک شده سه راه دارید :

  1. مستقیما شماره Park-slot را بگیرید .
  2. کلید Pickup را زده و سپس شماره Park-slot را بگیرید .
  3. بر روی تلفنی که تماس را پارک کرده ابتدا Pickup را زده و سپس * را بزنید تا آخرین تماس پارک شده پاسخ داده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *