بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

امنیت اینترنت و سخت افزار

امنیت اینترنت و سخت افزار

همانطور که میدانید اینترنت و سخت افزاردر سازمانها و مشاغل نقش مهمی دارد و بسیاری از سازمانها و موسسات به دنبال بالا بردن امنیت خود هستند و در این زمینه به مطالعات زیادی پرداخته اند . اما چیزی که باید بدانید این است که امنیت تنها از طریق نرم افزارها ممکن نیست و سخت افزار نیز نقش بسزایی در امنیت دارد.امنیت اینترنت و سخت افزار

سخت افزار ها نقش مهمی در اجرای پروتکل های نرم افزاری دارند و این سخت افزارها هستند که به تعیین یک پروتکل امنیتی جامع خواهند پرداخت.

بسیاری از کسانی که در این زمینه به فعالیت می پردازند معتقدند که امنیت مطلق ر اینترنت وجود ندارد . یکی از این افراد هوگو فینس می باشد که بیان کرده است که به وجود اوردن امنی بدون سخت افزار غیر ممکن بوده و امنیت را باید از همان ابتدای پروژه در نظر گرفت که باید بوت امن،احراز هویت و تراشه های امنیتی در ساختار سخت افزاری رادر شبکه قرار داد.از انجا که لایه های امنیتی نرم افزاری به سخت افزار وابسته می باشد بنابراین باید سخت افزار مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین شما می توانید امنیت را در سخت افزار نهادینه کنید و نرم افزار را به یک را ارتباطی تبدیل کنید. بنابراین پیاده سازی امنیت در لایه های سخت افزاری موضوعی است که متخصصان برای آن مطالعه و خواهان فراگیری علوم سخت افزاری می باشند تا بتوانند پروتکل های امن را پیاده سازی کنند.

برای مثال یک طراحی موازین امنیتی به این صورت است که باید به صورت موازی بین نرم افزار و سخت افزار صورت گیرد . در حال حاضر شما می توانید به رمزگذاری و پارتیشن بندی پردازنده ها،تراشه ها،میکرو پردازنده ها،SOC ها و موارد مشابه بپردازید و لایه های امنیتی نرم افزاری را به صورت همزمان تولید کنید که باعث بوجود امدن یک سیستم امنیتی قوی خواهد شد و هکر ها را از ورود به سیستم بازخواهد داشت.زیرا هکرها تنها قادر به دور زدن نرم افزارهای امنیتی خواهند بود.

hardwaresecurity

مزایای الگوریتم گفته شده عبارتند از :

کاهش دفعات حمله

استفاده از حسگرهای “بیومتریک” موثر در احیای امنیت

 

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *