بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

انواع کابل کشی در پشتیبانی شبکه تیلاتل

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با انواع کابل کشی شبکه آشنا کنیم همانطور که می دانید یکی از کارهایی که مندسین شبکه باید از آن اطلاع داشته باشد کایل کشی شبکه می باشد در این جا ما سه نوع کابل کشی را برای شما توضیح خواهیم داد که از متداولترین انواع کابل کشی شبکه می باشد.انواع کابل کشی در پشتیبانی شبکه تیلاتل

کابل کشی با استفاده از کابل مسی

این نوع کابل کشی در واقع در شبکه های سازمانی به عنوان وسیله ای برای انتقال اترنت استفاده می شود و از 8 سیم به هم پیچیده تشکیل شده که باعث می شود تا قدرت سیگنالهای الکترونیکی حفظ شوداترنت س برای اینکه بتواند به تجهیزات شبکه مانند روتر، سوییچ و ……. متصل شود از RJ45  استفاده می کند.

کابلهای مسی از دو نوع تشکیل شده اند: کابلهای STP و کابلهای UTP.

از کابلهای STP  برای کابل کشی در جاهایی استفاده می شود که دارای تداخل مغناطیسی زیادی می باشند اما از آنجایی که کابلهای UTP ارزانتر هستند استفاده از این کابلها تداولتر می باشد و این کابلها نسبت به کابلهای STP  در برابر لرزش مقاومتر هستند.

کابلهای مسی از رده بندی های متفاوتی تشکیل شده اند که این رده بندی بسته به میزان داده و مسافتی که می توانند با اطمینان از خود عبور دهند متفاوت خواهد بود.این رده بندی شامل Cat5 ، Cat5e ، Cat6 و Cat6A می باشد شما باید قبل از اینکه عملیات کابل کشی را آغاز کنید باید از احتیاجات خود آگاهی داشته باشید و دسته کلی کابل خد را بشناسید.به عنوان ثال اگر بخواهید سرعت اترنت شما برای انتقال داده 10 گیگابایت باشد باید از کابل  Cat6 یا بالاتر استفاده کنید.یکی از کارهایی که مندسین شبکه باید از آن اطلاع داشته باشد کایل کشی شبکه می باشد در این جا ما سه نوع کابل کشی را برای شما توضیح خواهیم داد که از متداولترین انواع کابل کشی شبکه می باشد.انواع کابل کشی در پشتیبانی شبکه تیلاتل

 

کابل کشی با استفاده از کابلهای فیبرهای نوری

در این نوع کابل کشی برای انتقال داده از پرتوهای نوری استفاده شده و در مسافتهای بیشتری نسبت به کابلهای مسی می توان از آن استفاده کرد و کمتر با تداخل الکترومغناطیسی مواجه خواهد شد.این نوع کابل همچنین از قطر کمی برخوردار می باشد و هنگام استفاده از آن فضای کمتری اشغال خواهد شد.

دو نوع کابل فیبر نوری وجود دارد : چندحالته و تک حالته.

در کابلکشی چند حالته هر کابل از چندین رشته شیشه ای یا پلاستیکی تشکیل شده و باعث بالا رفتن انعطاف این کابلها می شود. این نوع کابل دارای دو اندازه متفاوت در هسته می باشد :50 و 62.5 میکرون .

کابل کشی با این نوع کابل که به MMF  معروف است در شرایطی مانند شرایط زیر قابل استفاده می باشد:

مسافت های کوتاهتر بین لبه های سوئیچ

از سوئیچ ها به سرورها ،

ذخیره سازی

سایر سخت افزارهای زیرساختی که از کارتهای شبکه با قابلیت فیبر استفاده می کنند

در نوع دوم این کابلها که فیبر نوری تک حالته می باشد از یک رشته شیشه ای  تشکیل شده که این رشته داده ها را انتقال می دهد.

کابل کشی با این نوع کابل در مسافت های طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع کابل کشی دارای سرعت بیشتری نسبت به نوع قبلی می باشد زیرا دارای هسته کوچکتر بوده و حرکت پرتوهای نوری را تندتر می کند.

رتبه بندی کابلهای فیبر نوری چند حالته(OM) می باشد و این امتیلز چند حالته در واقع یک استاندارد ISO 11801 است که به تعیین سرعت اترنت و مسافتهایی که این نوع کابلها می توانند داده ها را جا به جا  کنند می پردازد.

از کابلهای قدیمی فیبر نوری می توان به کابل های OM1 و OM2 اشاره کرد که این دو کابل قادر هستند تا تا 300 متر داده ها را به وسیله  فرستنده های 1000BASE-SX حمل کنند. از جمله کانکتورهای فیبر نوری می توان به  FC، ST، SC و MT-RJ اشاره کرد . کانکتور  LC متداولترین کانکتور می باشد.

اما اگر خواهان اجرای حالت کابل اختاپوس هستید شما باید در مرکز داده کابل را که دارای یک کانکتور منفرد در یک طرف و دارای چهار کانکتور در طرف دیگر باشد.وظیفه این کابل گرفتن اتصال 40GBASE QSFP+   و تقسیم آن به اتصالات 4-SFP+   را دارد که با Gbps 10 کار می کنند.

 

کابل کشی Twinaxial

این نوع کابل شبیه به کابل کواکسی (coaxical) می باشد اما با این تفاوت که این کابلها در مرکزداده دارای هزینه پایین و زمانبر نبودن می باشد و در ترمینالهای بسیار کوتاه 10 و 40GbE  قابل استفاده است.

کابل کشی های Twinax  که با نام کابل های Direct Attach Copper شناخته می شوند. این کابلها با  گیرنده هایی که به صورت مستقیم به درگاه SFP + یا QSFP + متصل می شوند،  قابل استفاده هستند. یک DAC  پسیو GbE  10 می تواند در مسافتی تا 30 فوت کار کند.یک DAC  پسیو که  GbE 40 با رابط QSFP + کار می کند می تواند تا 15 فوت فاصله داشته باشد. به مانند کابل های فیبر نوری اختاپوسی ، کابل های برش دهنده QSFP + SFP + از فاکتورهای فرم یک DAC هستند.

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *