خودداری کردن سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین از فروش ارز خود

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از آدرس‌های بیت کوین بیش از ۵ ماه است که هیچ فروشی نداشته‌اند. موجودی این کیف پول‌ها ۷۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای شرکت گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که هرچند بیت کوین به بیشترین قیمت خود در پنج ماه اخیر رسیده است، افرادی که می‌خواهند آن را برای طولانی‌مدت نگه دارند، از فروش آن سر باز می‌زنند.

شرکت گلاسنود ۱۱ اکتبر (۲۹ مهر) در گزارش خود عنوان کرد افرادی که قصد دارند این ارز دیجیتال را برای طولانی‌مدت نگه دارند، بیشتر از ۱۵۵ روز است که فروشی نداشته‌اند. ارزش کیف پول این افراد حدود ۱۳.۳ میلیون بیت کوین است و ۷۰ درصد از عرضه بازار را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این سرمایه‌گذاران در هفت ماه گذشته سهام خود را بیش از ۲.۳۷ میلیون بیت کوین (تقریبا ۱۳۴ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی) افزایش داده‌اند. این در حالی است که در همان زمان ماینرها فقط توانسته بودند ۱۸۶,۰۰۰ واحد بیت کوین استخراج کنند. گلاسنود نتیجه می‌گیرد موجودی نهنگ‌هایی که می‌خواهند بیت کوین‌های خود را برای طولانی‌مدت نگه دارند، ۱۲.۷ برابر بیشتری از واحدهایی است که در این مدت استخراج شده بودند.

با توجه به این مسئله، گلاسنود می‌گوید از زمانی که قیمت بیت کوین در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) به ۵۷,۸۵۰ دلار رسید، فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای هم بیشتر شده است.

در ماه اکتبر (مهر) تعداد آدرس‌های فعال درون‌زنجیره‌ای ۱۹ درصد بیشتر شده و به ۲۹۱,۰۰۰ مورد رسیده است. این مسئله از زمان شروع روند صعودی بیت کوین در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) تا کنون بی‌سابقه است. با توجه به گسترش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای، گلاسنود پیش‌بینی می‌کند که شتاب روند صعودی قیمت بیت کوین در ادامه افزایش خواهد یافت.

گلاسنود گفته است:

تاریخ نشان داده زمانی که بازارهای صعودی در مراحل اولیه خود قرار دارند، افزایش تعداد فعالان بازار با افزایش علاقه به [سرمایه‌گذاری در] بیت کوین هم‌بستگی دارد.

بر اساس این گزارش، متوسط اندازه تراکنش‌های بیت کوین به ۱.۳ واحد در هر انتقال افزایش یافته است که نشان می‌دهد فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ هم در شبکه بیشتر شده است. در ماه اوت (مرداد) متوسط اندازه تراکنش‌ها به ۰.۶ بیت کوین در هر انتقال کاهش یافته بود.

در یکی از روزهای هفته گذشته ارزش تراکنش‌های شبکه بیت کوین به اوج تاریخی خود در ۳۱ میلیارد دلار رسید.

گلاسنود در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) گزارش داد موجودی بیت کوین در صرافی‌های متمرکز به کمترین میزان خود در سه سال گذشته، یعنی ۲.۴ میلیون واحد رسیده است. این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران زیادی می‌خواهند ارز دیجیتال خود را تا رسیدن به قیمت‌های بالاتر نگه دارند.

برخی از فعالان حوزه ارز دیجیتال معتقدند که نهنگ‌ها به پیشواز تصویب صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین رفته‌اند و این موضوع می‌تواند باعث رشد بازار این ارز دیجیتال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *