دلایل استفاده از شبکه های کامپیوتری

همانطور که می دانید شبکه های کامپیوتری اهمیت بسزایی در سازمانها دارند زیرا این شبکه ها درواقع به انتقال داده ها بین کامپیوترها می پردازند و هر سازمانی باید شبکه ای با کارایی مناسب را پیاده سازی کند.دلایل استفاده از شبکه های کامپیوتری

حال می رسیم به مزایایی که شبکه های کامپیوتری دارند:
هزارسوی شبکه؛ راه اندازی آنلاین شبکه‌های کامپیوتری
۱. استفاده از منابع مشترک

یکی از مزایایی شبکه های کامپیوتری استفاده از منابع مشترک می باشد مه به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند براحتی به داده های موجود در سازمان دسترسی داشته باشند. شما می توانید در شبکه های کامپیوتری فایلها را برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید و همچنین می توانید با  به اشتراک کذاشتن پرینتر امکان پرینت گرفتن ز فایلها را برای کاربران فراهم کنیدبنابراین شما قادر هستید بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی از منابع استفاده کنید.دلایل استفاده از شبکه های کامپیوتری

۲. کاهش هزینه

استفاده از شبکه های کامپیوتری باعث کاهش هزینه ها می شود و این خود یکی از مزایای این شبکه ها می باشد با راه اندازی شبکه در سلزمان خود دیگر نیاز به تهیه پرینتر برای هر PC نخواهد بود زیرا می توانید یک پرینتر را برای همه به اشتراک بگذارید.

۳. صرفه‌جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای شبکه های کامپیوتری صرفه جویی در زمان می باشد زیرا با استفاده از این شبکه ها شما قادر هستید تا در مدت کم به اطلاعات مورد نیاز خود که در فواصل طولانی هستند دسترسی داشته باشید و به دلیل افزایش سرعت دستیابی اطلاعات، سرعت پردازش و ذخیره و بازیابی اطلاعات نیز افزایش خواهد یافت  که باعث می شود تا کارها سریعتر انجام پذیرد.

۴. حفظ محیط‌ زیست

حفظ محیط زیست یکی دیگر از مزایای شبکه های کامپیوتری می باشد زیرا استفاده از شکه های کامپیوتری باعث کاهش استفاده از کاغذ به دلیل انتشار اطلاعات در شبکه ی جهانی اینترنت می شود.

۵. امنیت اطلاعات

شبکه های کامپیوتری باعث می شود که دیگر اطلاعات سازمانها از بین نود زیرا در شبکه های کامپیوتری اطلاعات در سرور نگهداری می شود و از اطلاعات بکاپ گرفته خواهد شد.

۶. ارتباط سریع کارکنان با یکدیگر

در شبکه های کامپیوتری فواصل بین کارکنان از بین می رود و تمامی سیستمها در کارخانه ها، دفتر مرکزی و ….. به تبادل ارتباط در بستری امن می پردازند.

هزارسو؛ راه‌اندازی آنلاین شبکه‌های کامپیوتری

 راه‌اندازی آنلاین شبکه‌های کامپیوتری

راه اندازی شبکه های کامپیوتری دارای بخش های مختلفی مانند:مجازی‌سازی، امنیت شبکه، پسیو، اکتیو و سرور  و برای پیاده سازی هر یک از این بخشها به افراد متخصص و باتجربه نیاز است.

 

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *