بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

معرفی اپلیکیشن های ویپ برای تماس رایگان در سیستم عامل Mac

اگر شما از مک استفاده میکنید، نرم افزار های فوق العاده بسیاری برای برقراری تماس صوتی یا تصویری به صورت رایگان یا بسیار ارزان وجود دارد. نرم افزارهایی که در بسیاری از سیستم عامل ها یافت می شوند و به شما اجازه می دهند تا با افرادی که از آن نرم افزار در یک پلت فرم دیگر نیز استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید.

به علت اینکه کاربران بیشتر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، نرم افزار های ویپ بسیاری برای برقراری تماس رایگان در این سیستم عامل یافت می شود. تمامی این سرویس ها در سیستم عامل مک ارائه نمی شود، فقط برخی از بهترین سرویس ها را می توانید در این سیستم عامل مورد استفاده قرار دهید.

 

اپلیکیشن اسکایپ (Skype)

اسکایپ یک اپلیکیشن فوق العاده برای برقراری تماس است که از سیستم رمز گذاری و encoding فوق العاده برای برقراری تماس ها استفاده می کند.

در حال حاضر بیش از نیم میلیارد نفر این نرم افزار را بر روی دستگاه های خود نصب کرده و از آن استفاده می کنند. این نرم افزار VoIP یکی از محبوب ترین نرم افزار های برقراری تماس رایگان از طریق اینترنت است.

شما با استفاده از اسکایپ می توانید تماس های صوتی یا تصویری دو نفره یا چند نفره (کنفرانس) برقرار کنید. استفاده از این اپلیکیشن نیز بسیار ساده است و به سادگی اعمال رایج در یک تماس صوتی یا تصویری از طریق این اپلیکیشن قابل انجام است.

امروز سرویس اسکایپ بر روی سیستم عامل مک بسیار ارتقا یافته و در حد آن چیزی که بر روی سیستم عامل های دیگر می بینید عمل می کند.

اپلیکیشن ویپ QuteCom

QuteCome در گذشته به نام OpenWengo شناخته می شد. نرم افزار QuteCom هر آنچیزی که اسکایپ به شما رائه می دهد را با امکانات بیشتر عرضه می کند. همچنین اپلیکیشن QuteCom با پروتکل SIP نیز سازگار است که این نرم افزار را در بین متخصصان ویپ بسیار محبوب کرده است.

این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد از طریق تلفن های شهری تماس بگیرند، اس ام اس ارسال کنند و با رابط گرافیکی فوق العاده تماس های خود را مدیریت کنند.

اپلیکیشن iChat

این کلاینت ویپ به صورت رایگان به همراه مک عرضه می شود. این به این معنی است که همین الان هم شما بر روی سیستم عامل خود این اپلیکیشن را دارید.

این اپلیکیشن بسیار ساده و سریع است. همچنین به شما اجازه می دهد به صورت همزمان با ۴ نفر تماس کنفرانس صوتی یا تصویری برقرار کنید.

بزرگترین ضعف این اپلیکیشن عدم قابلیت تماس با تلفن های شهری یا موبایل است که امیدواریم در آینده به این اپلیکیشن اضافه شود.

اپلیکیشن Google Hangouts

جدا از اینکه محصول گوگل بودن خود یک مزیت بسیار بزرگ است، استفاده از این اپلیکیشن در کنار سایر سرویس های گوگل بسیار ساده و آسان است.

این اپلیکیشن کیفیت مناسبی دارد و طرفداران بسیاری را نیز به خود جلب کرده است. در سیستم عامل مک نیز قادر هستید از این اپلیکیشن برای برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان استفاده کنید.

اپلیکیشن LoudHush

این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل مک اپل ساخته شده است. هیچ نسخه PC از این نرم افزار وجود ندارد.

این نرم افزار یک سافت فون است که با یک Asterisk PBX کار می کند، پس شاید گزینه مناسبی برای بسیاری از شماهایی که این مطلب را می خوانید نباشد. اما اگر اکانت Asterisk IAX دارید، این نرم افزار ویژگی ها و قابلیت های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد.

اپلیکیشن FaceTime

نرم افزار FaceTime برای برقراری یک تماس ویدئویی ساده بسیار مناسب است. این نرم افزار به صورت انحصاری برای سیستم عامل مک تولید شده است و کاری که بر عهده دارد را بسیار خوب انجام می دهد.

البته این اپلیکیشن برای سیستم عامل مک رایگان نیست و هزینه ۱ دلار را برای نصب آن باید پرداخت کنید. اما برقراری تماس تصویری با FaceTime کاملا رایگان خواهد بود.

به عنوان یک گزینه پولی، این نرم افزار را می توانید برای برقراری ارتباطات خود مد نظر قرار داشته باشید.

اپلیکیشن X-Lite

X-Lite یک سافت فون بسیار محبوب برای سیستم عامل مک است. این اپلیکیشن به هیچ سرویس ویپی متصل نشده است. به این معنی است که برای استفاده از آن شما باید یک اکانت SIP با یک سرویس ویپ داشته باشید یا PBX را برای برقراری اتباط با آن تنظیم کرده باشید.

همین که سرویس ویپ خود را بر روی X-Lite تنظیم می کنید قادر هستید با این اپلیکیشن تماس های صوتی و تصویری با کیفیت در سیستم عامل مک برقرار کنید.

اپلیکیشن X-Lite همچنین برای استفاده رایگان است و از معدود گزینه های رایگان به شمار می رود. این اپلیکیشن برای استفاده از در شرکت ها بسیار مناسب است و امکانات مبتنی بر سیپ بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اپلیکیشن Viber

اپلیکیشن وایبر از گزینه های بسیار محبوب برای برقراری ارتباطات صوتی، تصویری و متنی است. این نرم افزار برای استفاده در سیستم عامل مک نیز ارائه شده است و کابران قادرند با سایر دارندگان این نرم افزار حتی در پلتفرم های مختلف ارتباط برقرار کنند.

نرم افزار وایبر ارتباطی بسیار با کیفیت و امن را به کاربران ارائه می دهد. این نرم افزار ویپ همچنین قدمت زیادی در ارائه سرویس در تلفن های هوشمند دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *