مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

معرفی  پروتکل RDP و DDP و تفاوت میان آنها پشتیبانی VOIP

معرفی پروتکل RDP

معرفی واژه ی remote desktop :

این واژه دارای معنی توانایی و قابلیت اتصال از راه دور یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر و کنترل دسکتاپ آن هاست  می باشد و با استفاده از این قابلیت شما قلدر هستید تا با استفاده از سیستم خود به سیستم دیگر متصل شوید.

تفاوت پروتکل RDP و DDP

تفاوت پروتکل RDP و DDP

با استفاده از قابلیت Remote Desktop شما قادر هستید تا به یک کامپیوتر متصل شوید برای این کار ددر لبتدا زا شما پوزرنیم و پسورد خواسته می شود که با وارد کردن پوزرنیم و پسورد مورد نظر شما به کامپیوتر متصل خواهید شد این قابلیت با استفاده از شبکه بوده و این اتصال در بستر شبکه شکل خولهد گرفت بنابراین فصله بین دو کامپیوتر مهم نخواهد بود. تنها باید دو کامپیوتر در شبکه باشند. در واقع این قابلیت همان در اختیار گرفتن windows session  یک کامپیوتر،  توسط یک کامپیوتر دیگر می باشد که به کاربر کمک می کند که به آسان ترین شکل ممکن در وقت خود صرفه جویی کند.

به عنوان مثال:

  • می خواهید از طریق کامپیوتر ۱ به کامپیوتر ۲ وصل شوید و تغییراتی در آن اعمال کنید.
  • می توانید به کامپیوتر اداره وصل شوید ، و از راه دور به تمام برنامه ها و متعلقات سیستم خود دسترسی پیدا کنید و کارهایتان را پیش ببرید.

Remote Desktop Protocol :

قابلیت گفته شده از پروتکل RDP  استفاده می کند .RDP  مخفف عبارت Remote Desktop Protocol  بوده و قادر به کنترل سیستم عاملهای مختلف در سیستم های مختلف می باشد.این پروتکل توسط شرکت مایکروساف ت عرضه شده است و یک پروتکل انحصای برای این شرکت می باشد.  شرکت مایکروسافت به عرضه  Remote Desktop  از windows- xp به بعد بر روی windows پرداخته است.

چند نکته ی مهم:

  • وقتی windows کامپیوتر۲ (میزبان) xp باشد، در صورتی که  یوزری در حال استفاده از کامپیوتر ۲ ( میزبان) باشد، ابتدا او log out  می شود و سپس شما از کامپیوتر ۱  ،  Log in  می شوید.
  • اگر کامپیوتر ۲ ( میزبان ) دارای windows سرور باشد، تعداد زیادی کامپیوتر از هر نوع    windows می توانند به صورت همزمان از remote desktop  استفاده نمایند.
  • برخی برنامه های شخص ثالث دیگر نیز وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید کامپیوتر ۲ را remote کنید و کنترل desktop آن را در دست بگیرید اما remote desktop protocol  مایکروسافت به حساب نمی آیند.
معرفی پروتکل DDP

DDP  مخفف عبارت  Dynamic Differential Protocol بوده و کاری که توسط این پروتکل صورت می پذیرد این است که از طریق شبکه میان سرور و  زیرو کلاینت های vCloudpoint ارتباط برقرار خواهد کرد. در این روش مختصات در حال حرکت صفحه از سرور و به access terminal  ها یا همان زیرو کلاینت ها انتقال داده می شود. فرض کنید در یک شبکه با یک سرور و چندین زیرو کلاینت که از پروتوکل DDP استفاده می کنند ، هرگاه که کابر یک زیرو کلاینت بخواهد با نرم افزار دلخواه کار کند ، فقط با یک بار run  کردن یک نرم افزار روی cpu سرور  ، و انتقال اطلاعات از cpu   به  ram مختصات تصویر از روی ram سرور Setion  گرفته می شود و به زیرو کلاینت مورد نظر فرستاده خواهد شد و به همین ترتیب امکان استفاده  هم زمان چندین کاربرد نیز از کامپیوتر سرور فراهم خواهد شد . بنابراین با اسفاده از این پروتکل  امکان استفاده چندین کابرد  در حالی فراهم خواهد شد  که درگیری cpu و ram  در سرور به حداقل رسیده و پهنای باند شبکه به صورت چشم گیری نسبت به روش ها و پروتوکل های دیگر افزایش خواهد یافت  در نتیجه سرعت تبادل اطلاعات افزایش  و به هیچ وجه شبکه down  نخواهد شد . با استفاده از ایت پروتکل تمامی کاربران در شبکه  قادر هستند با بهترین سرعت و کیفیت ، به طور همزمان از سنگین ترین نرم افزار ها استفاده کنند و یا فیلم های FullHD تماشا کنند.

این پروتکل در دستگاهها زیروکلاینت وجود دارد و تین کلاینتها از این پروتکل برخوردار نخواهند بود.دو پروتکل توضیح داده شده در بالا قادر به اجرا در بستر مجازی سازی خواهند بود بدین صورت که در سمت سرور مجازی سازی سرور و مجازی سازی دسکتاپ را انجام دهید .

این پروتکل تنها در جدید ترین نسل زیرو کلاینت ها یعنی vClaudPoint یا همان vcp  پشتیبانی خواهند شد و نسل های دیگر زیرو کلاینت ها از پروتکل های دیگری همچون RDP استفاده کرده  که در مقایسه با پروتوکل DDP ، دارای قدرت کمتری می باشند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *