بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

مقایسه امنیت ویپ و شبکه تلفن شهری

مقایسه امنیت ویپ و شبکه تلفن شهری :با افزایش اعتقاد مردم به حریم خصوصی، مبحث امنیت مکالمات در تماس های تلفنی بسیار مهم شده است. همچنین با افزایش تعداد راه حل های ارتباطی صوتی یا تصویری و بروز مشکلات امنیتی در برخی از تجهیزات، بحث مقایسه بین این راه حل ها از نظر امنیتی بسیار داغ است.

اکنون در این مقاله ما می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا استفاده از شبکه VoIP امن تر است یا استفاده از شبکه تلفن سنتی؟

امنیت VoIP بیشتر است یا امنیت خط تلفن معمولی

اگر مایلید بدانید که در کدام یکی از این تکنولوژی ها ممکن است صحبت های شما توسط هکر استراق سمع شود، باید بگوییم در هر دو تکنولوژی استراق سمع هکر ها ممکن است. با این حالی در سیستم تلفن شهری امنیت بیشتری وجود دارد، شبکه ویپ را نیز می توان طوری تنظیم کرد که امکان استراغ صمع به صفر برسد.

به طور خلاصه باید گفت استفاده از هر دو روش ارتباطی به طور کامل کامل بی نقص نیست. اما هک کردن و شنیدن مکالمات برای هکر ها در سیستم تلفن شهری یا همان PSTN سخت تر خواهد بود.

چرا شبکه تلفن سنتی سخت تر هک می شود؟

خطوط تلفن شهری دیتا را از طریق متودی به نام circuit switching از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کنند.

در این روش قبل از ارتباط و انتقال دیتا یک مسیر ارتباطی بین دریافت کننده و ارسال کننده تماس ایجاد می شود. این مسیر ارتباطی را یک circuit یا مدار می نامند. این مسیر به طور خاص همیشه بسته می ماند تا یکی از طرفین تماس را قطع کند.

تکنولوژی ویپ بر اساس packet switching انتقال داده را انجام می دهد. در این روش صوت (دیتا) به تکه های کوچکی تقسیم می شود که به آن ها packet گفته می شود. این packet ها در شبکه از طریق اینترنت به مکانی ارسال می شوند و به مقصد می رسند. هنگامی که به مقصد رسیدند این پکت ها ذخیره و ترجمه می شوند.

دلیل اصلی تفاوت قیمت PSTN و شبکه ویپ نیز به علت نحوه انتقال دیتا است.

همان طور که می دانید اطلاعاتی که به اینترنت ارسال می شوند از نقطه ای به نقطه دیگری می روند (از ایستگاهی به ایستگاه دیگر) تا زمانی که به مقصد خود می رسند. در هر کدام از این ایستگاه ها اگر دیتا به درستی ایمن نشده باشد ممکن است تغییرات بر روی آن صورت بگیرد و یا دزدیده شود.

چون دیتای ارسال شده بر روی شبکه ویپ به صورت دیجیتال است، این دیتا می تواند دزدیده شده و ترجمه شود، این اتفاق در شبکه های PSTN رخ نخواهد داد.

چگونه امنیت سیستم ویپ را صد در صد کنیم؟

نگران نباشید، شبکه ویپ را می توان به حدی ایمن کرد که جای هیچگونه نگرانی باقی نماند.

اگر به امنیت اهمیت می دهید همیشه باید از سیستم های رمزنگاری برای ارسال اطلاعات حساس استفاده کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ و وایبر بسیار ایمن هستند زیرا از سیستم های رمز نگاری end-to-end فوق العاده ای استفاده می کنند.

این سیستم های رمز نگاری در شبکه های ویپ بسیار یافت می شوند و شرکت های مختلف از روش های مختلفی برای برقراری امنیت تماس ها استفاده می کنند. بسیار توصیه می شود تا از برند های ویپ با کیفیت استفاده کنید تا مشکل امنیتی در ارتباطات شما ایجاد نشود. راه حل های افزایش امنیتی مانند استفاده از وی پی ان های خاص نیز در برخی موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

امیدواریم مقاله مقایسه امنیت ویپ و شبکه تلفن شهری برای شما مفید باشد .

برای پشتیبانی voip با ما در تماس باشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *