بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

مقایسه سیستم های ویپ و سانترال

مقایسه سیستم های ویپ و سانترال , سیستم های ویپ و سانترال دارای شباهاتها و تفاوتهایی هستند یکی از این شباهتها این است که از هر دو سیستم برای برقراری تماس بین ترفین ااستفاده می شود و یک تفاوت نیز آن است که از سیستم های ویپ بر روی بستر شبکه استفاده می شود و در واقع برقراری تماس بین طرفین بر روی این بستر خواهد بود در صورتی که در سانترال اینگونه نیست در این مقاله متا شما را با تفاوتهای موجود بین این دو سیستم آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مقایسه سیستم های ویپ و سانترال

تفاوتهای بین این دو سیستم عبارتند از:

  • پروتکل های اتصال به سیستم
    تفاوت عمده ای که بین این دو سیستم وجود دارد نحوه ی برقراری اتصال می باشد . در سیستم سانترال از استاندارد های خطوط تلفنی برای برقراری اتصال استفاده می شود و این سیستم یک سیستم تلفنی کوچک می باشد در صورتی که در سیستم ویپ این اتصال بر روی بستر شبکه انجام خواهد گرفت. در سیستم سانترال برای اینکه بتوانید یک شبکه معمولی سانترال را راه اندازی کنید به سرور، مدار کنترلی و چندین خط متصل به سیستم محلی نیاز دارید که به وسیله یک سوییچ داخلی این خطوط قادر هستند تا تماس های دریافتی را به خطوط مورد نظر هدایت کنند.اما در سیستم ویپ برای اینکه بتوانید یک تلفن ویپ را راه اندازی کنید تناه به یک شبکه و یک تلفن IP یا PC نیاز خواهید داشت.
  • رابط کاربری تنظیمات

از لحاظ دارا بودن ویژگی های مختلف سیستم ویپ دارای ویژگی های متنوع تر و بیشتری نسبت به سیستم سانترال می باشد.از آنجایی که مدیریت سیستم های ویپ به طور مستقیم از سرور انجام می پذیر بنابراین شما باید در زمینه ویپ تخصص بالایی داشته باشید تا بتوانید از این سیستم استفاده کنید در حالی که در سیستم های سانترال بدلیل عدم وجود ویژگیهای متنوع و زیاد شما می توانید در صورت نداشتن تخصص بالا در سیستم های سانترال از این سیستمها استفاده کنید.

  • موارد تاثیرپذیر بر کارایی

در سیستم های ویپ این امکان وجود دارد که به برقراری تماس بدون در نظر گرفتن مکان فیزیکی بپردازید و علت این امر این است که در سیستم های ویپ از بستر شبکه برای برقراری تماس استفاده می شود اما ابید تواجه داشته باشید که کیفیت شبکه شما بر این قابلیت تاثیر گذار خواهد بود.در سیستم های سانترال صدا از طریق پهنای کابل های تلفن مسی منتقل خواهد شد و برقراری تماس محمدود به وسعت کابل کشی سیم های مسی  شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *