بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP

نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP : همانطور که می دانید در صورتی که بخواهید در سیستم ویپ خود کاربر جدیدی را اضافه کنید باید ابتدا برای آن یک extension تعریف کنید تا در صورت تماس تلفن این کاربر شروع به زنگ زدن کند.

برای تعریف extension در voip در سرور الستیکس ابتدا باید وارد سرور شوید و به تب applications رفته و extensions را انتخاب کنید. در این شما به راحتی می توانید یک داخلی برای کاربر جدید تعرف کنید.

How to define internal in VIP system

حال باید وارد تلفن گرند استریم شوید که این کار را با وارد کردن آدرس IP گردند استریم در ادرس بار مرورگر خود انجام خواهید داد. سپس باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

 

ابتدا تب account را انتخاب کنید و موارد زیر را وارد کنید:

ACCOUNT NAME  داخلی موردنظر

SIP USER ID  داخلی موردنظر

AUTHENTICATE ID  داخلی موردنظر

NAME  داخلی موردنظر

SIP SERVER  PBX آدرس

 

با انجام این تنظیمات داخلی شما متصل خواهد شد و کاربر جدید می تواند از تلفن خود استفاده کند.

User Extension چیست؟
شماره extension است که متعلق به کاربر می باشد، هنگامی که ذخیره شد، تغییر نمیکند. بهتر است از اکستنشن های ۳ یا ۴ عددی استفاده کنید.

Display Name چیست؟
این نامی است که با این اکستنشن استفاده می شود و میتواند هر زمان ویرایش شود. در حقیقت این نام، Caller ID Name میباشد. فقط نام را در این فیلد بنویسید و از قرار دادن شماره پرهیز کنید.

CID Num Alias چیست؟
اگر با شماره اکستنشن متفاوت باشد، شماره CID برای تماس های داخلی استفاده می شود. این فیلد برای پنهان کردن کاربر اصلی که تماس گرفته است به کار میرود. مثالی از این مورد، تیم پشتیبانی است که میخواهند شماره داخلی آن ها به صورت یک شماره پشتیبانی عمومی (مثل صف یا یک ringgroup) نشان داده شود. که هیچ تاثیری رو تماس های خروجی نخواهد داشت.

SIP Alias چیست؟
اگر میخواهید تماس sip مستقیم کاربران داخلی یا تماس های ناشناس را پشتیبانی کنید، میتوانید یک نام در نظر بگیرید که علاوه بر ورود شماره تماس، به آن نام نیز نیاز است.

Outbound CID چیست؟
هنگامی که به یک ترانک تماس میگیرید، بجای CallerID نوشته میشود. هر مقداری که اینجا قرار می دهید، به جای مجموعه outbound callerID در ماژول ترانک قرار میگیرد.

در این مقاله می توانید چگونگی نحوه ی تعریف داخلی در سیستم ویپ پشتیبانی VOIP را یاد بگیرید .

 

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *