نحوه ی حذف کردن فایل های Temporary در ویندوز 10

فایل های موقت در ویندوز همان Temp Files نامی است که برای فایل های موقتی به کار برده می شود که در زمان استفاده از یک برنامه در ویندوز 10 ایجاد می شود. این فایل ها می توانند بسرعت میزانی از فضای ذخیره سازی شما را اشغال کنند، در حالیکه شما می توانید براحتی آن ها را حذف کنید.

یکی از روش های پاک کردن فایل های Temp در ویندوز 10 استفاده از ابزار Disk Cleanup می باشد. Disk Cleanup برنامه ای در ویندوز 10 می باشد که به کمک آن می توانید بسرعت فایل هایی که ضروری نیستند را حذف نمایید. برای اجرای این برنامه کافیت تا در قسمت استارت منو یا Search Bar ویندوز 10 خود عبارت “Disk Cleanup” را وارد نمایید.

پس از اجرای این برنامه در قسمت Files to delete هر کدام از فایل های موقت را که می خواهید انتخاب نمایید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

پنجره ای باز شده و سوالی در خصوص اطمینان از پاک کردن فایل هایی که انتخاب کرده اید از شما پرسیده می شود. بر روی Delete Files کلیک نمایید.

یک روش دیگر که در واقع روش دستی است برای پاک کردن فایل های Temp وجود دارد. برای این منظور ابتدا پنجره RUN ویندوز خود را باز نمایید و سپس در کادر آن عبارت %temp% را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

در پنجره باز شده که شما را به محل ذخیره سازی فایل های Temp می برد، تمامی محتوای این پوشه را انتخاب نموده و سپس آن ها را Delete نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *