بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

نحوه ی کانفیگ کردن دیتابیس در Exchange Server 2016

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی ساخت و کانفیگ دیتابیس در Exchange Server 2016 آشنا کنیم با ما همراه باشید:

تصور اشتباهی که خیلی از افراد در مورد دیتابیس Exchange Server دارند، برابری این دیتابیس با دیتابیس های SQL Server می باشد. توجه داشته باشید که دیتابیس Exchange Server به هیچ عنوان همانند دیتابیس های SQL Server نمی باشد. در نتیجه قابلیت اتصال یک دیتابیس از یک Exchange Server به یک Exchange Server دیگر وجود ندارد. زمانی که Exchange Server را نصب می کنید، یک دیتابیس به صورت پیش فرض ایجاد می شود. هر چند که می توانید از همان دیتابیس برای ایجاد میل باکس ها استفاده کنید اما ما پیشنهاد می کنیم که از یک دیتابیس جدید برای این موضوع استفاده کنید.
برای ایجاد دیتابیس به صورت ذیل عمل می کنیم:

exchange_database
مطابق تصویر فوق وارد منوی Server و از آنجا وارد Databases می شویم و اقدام به ایجاد دیتابیس جدید می کنیم. مواردی که باید در حین ساخت دیتابیس جدید در Exchange Server 2016 انجام دهیم شامل:
– نام دیتابیس
– سروری که قصد ساختن دیتابیس برای آن دارید
– مسیر لاگهای مربوط به دیتابیس
– تعیین عملیات مانت شدن یا نشدن
نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که پیشنهاد می کنیم تیک مربوط به Mount this database را بردارید و پس از ذخیره کردن دیتابیس و ایجاد شدن آن، اقدام به مانت کردن کنید. علت این است که تاخیری که در ساخت دیتابیس و ارتباط با اکتیودایرکتوری وجود دارد باعث بروز خطائی می شود که این موضوع با به تاخیر انداختن عملیات مانت دیتابیس مرتفع می شود.
اگر از دیتابیسها Properties بگیرید مواردی به شما نمایش داده خواهد شد.

exchange_database
در منوی General اطلاعات عمومی از دیتابیس نمایش داده می شود. نظیر نام دیتابیس، مسیر دیتابیس، نام سرور میزبان، آخرین وضعیت بکاپ گیری و … .

exchange_database
در منوی Maintenance گزینه ای با نام Enable circular logging وجود دارد که به صورت پیش فرض به صورت غیر فعال می باشد. هر گونه عملیاتی که در دیتابیس ها انجام می شود منجر به تهیه لاگ می شود، نتیجه اینکه پس از مدت کوتاهی شاهد حجم زیادی لاگ هستید حتی پس از مدتی دیگر حجم لاگ ها از حجم خود دیتابیس نیز بیشتر می شود. برای مدیریت این لاگها می بایست از طریق بکاپ سرور نسبت تهیه بکاپ به صورت مستمر اقدام کنیم. پس از تهیه بکاپ لاگ ها به صورت اتومات حذف می شوند. اما اگر در سازمانی بکاپ سرور نداشته باشید ناگزیر به استفاده از این گزینه می باشید. پس از فعالسازی این گزینه سیستم پاکسازی لاگها به صورت اتومات انجام می شود. انجام این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.
در تب Limit می توانید محدودیت فضا به ازای هر میل باکس را مشخص کنید. به صورت پیش فرض این مقدار حدود 2 گیگابایت می باشد. همچنین می توانید محدودیت را بردارید در این صورت محدودیت متناسب با فضای هارد دیسک شما می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *