مقالات آموزشی

نحوه ی کانفیگ VPN Server در Kerio Control

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه بتوانید به Kerio Control  یک VPN بزنید، فرض کنید شما مدیر شبکه یک شرکت هستید و از خونه می خواهید سرور ها رو چک کنید کافیه با استفاده از کزیو کنترل به شرکت VPN  بزنید و به راحی به سرور هاتون ریموت بزنید.
کریو کنترل به ۲ روش امکان اتصال VPN Server را فراهم می کند روش اول از طریق IPSEC روش دوم از طریق Kerio VPN است. کهدر این مقاله ما روش دوم را آموزش می دهیم.

وارد قسمت Interface شوید، بر روی VPN Server دوبار کلیک کنید.

در پنجره باز شده تیک گزینه Enable Kerio VPN Server را فعال کنید.
در کادر VPN Network می توانید مشخص کنید که کلاینت بعد از اتصال VPN چه رنج IP را دریافت کند.

وارد سربرگ Kerio VPN شوید.
در قسمت Certificate کریو کنترل برای اتصال VPN نیاز به Certificate دارد، به صورت پیش فرض خود کریو کنترل Certificate از قبل ایجاد کرده است. اگر هم بخواهید Certificate جدیدی ایجاد کنید می توانید از قسمت SSL Certificate انجام دهید.
در قسمت Listen on port پورت پیش فرض را می توانید تغییر دهید.
اگر تیک گزینه VPN Client access the Internet though the VPN را فعال کنید کاربران بعد از اتصال VPN می توانند از اینترنت هم استفاده کنند.

مرحله دوم

حالا برای کاربرانی که قرار است VPN بزنند باید دسترسی VPN را بدهید، برای انجام اینکار وارد قسمت Users از کریو کنترل شوید، بر روی کاربر مورد نظر ۲ بار کلیک کنید وارد تب Rights شوید و تیک گزینه User can connect using VPN را فعال کنید. تا کاربر اجازه VPN را داشته باشد.

اگر سربرگ Right برای شما غیر فعال بود برای این هست که کاربر شما از تنظیمات Template در حال استفاده است، برای فعال کردن تب Rights اول وارد سربرگ General شوید و بر روی حالت This user has a separate configuration را فعال کنید و سپس وارد سربرگ Rights شوید.

اگر بخواهید برای این کاربر IP خاصی بعد از اتصال VPN تعلق گیرد می توانید وارد تب Address شوید و در کادر Assign a static IP address to VPN client می توانید IP مورد نظر را وارد کنید.

مرحله سوم

وارد قسمت Traffic Rules شوید و مطمئن شوید که Rule مربوط به VPN فعال باشد، به صورت پیش قرض این Rule را خود کریو کنترل ایجاد کرده و فعال است، در صورتی که این Rule را ندارید طبق تصویر ایجاد کنید.

مرحله چهارم

این مرحله دیگه باید سمت کاربر انجام شود.
کلاینت برای اتصال VPN به باید نرم افزار kerio Control vpnclient را دانلود و نصب کنید.

فقط به این نکته توجه داشته باشید برای دانلود kerio Control vpnclient حتما هم ورژن خود Kerio Control را دانلود کنید وگرنه اتصال برقرار نخواد شد.

بعد از اجرا نرم افزار kerio Control vpnclient در کادر Connection آدرس IP سرور کریو کنترل را وارد کنید.
در کادر Username و Password نام کاربری و رمز عبوری که مجوز اتصال به VPN Server دارد را وارد کنید.
در آخر بر روی Connect کلیک کنید.

به راحتی توانستیم VPN بزنیم. و اتصال ما به کریو کنترل برقرار شد.

برای اینکه ببینید چه کاربرانی به کریو کنترل VPN زده اند کافیه وارد قسمت Status سپس بر روی VPN Client کلیک کنید تا اطلاعاتی از  کاربر که VPN زده است به شما نمایش دهد، اگر هم بخواهید اتصال VPN کاربر را قطع کنید بر روی کاربر کلیک کنید و گزینه Disconnect را انتخاب کنید.


بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *