ویپ و سانترال در خط 4 رقمی و خط 5 رقمی

خط های 4 رقمی و 5 رقمی در بازازیابی و متمایز شدن سازمانها نقش بسزایی داشته و باعث می شود تا مشتریان این شماره ها را راحتتر در ذهن خود بخاطر بسپارند بنابراین خریداری این شماره ها می تواند نشانه اعتبار و ازش کسب و کار شما باشد.ویپ و سانترال در خط 4 رقمی و خط 5 رقمی

مدارکی که برای خرید این خطها لازم است عبارتند از :

  • تقاضانامه یا درخواست از طرف شرکت
  • تصویراساسنامه و مدارک ثبت شرکت
  • آگهی روزنامه رسمی با تاریخ حداکثر ۲ سال قبل (برای ارگانهای دولتی نیاز نمی‌باشد)
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت درروزنامه رسمی
  • معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهر شرکت و به امضاء صاحبان امضاء رسیده باشد
  • کپی شناسنامه مدیرعامل و نماینده شرکت
  • ارائه فرم کد اقتصادی شرکت

در سیستم های مخابراتی ایران به خط 4 رقمی و خط 5 رقمی سر شماره میگویند. در حال حاضر این سر شماره ها به صورت یک طرفه و دو طرفه با قیمت های متفاوت قابل خریداری هستند. این خطوط به صورت E1 و به صورت سیپ ترانک برای مشترکین تهران عرضه میشود.ویپ و سانترال در خط 4 رقمی و خط 5 رقمی

خط 4 رقمی در دو نوع یکطرفه و دوطرفه به مشتریان عرضه خواهد شد. در نوع یک طرفه شما قادر هستید تا تنها از یک طرف به برقراری ارتباط بپردازید اما در نوع دوطرفه از دو طرف امکان برقراری ارتباط وجود دارد و از این خطوط برای سیستمهای سانترال استفاده خواهد شد. در صورتی که خواهان اپراتور هستید می توانید با اضافه کردن یک شماره دیگر  به 4 رقم و تخصیص 8 رقم برای خطوط داخلی اینکار را انجام دهید زیرا این خطوط دو نفره شامل 8 رقم بوده که 4 رقم آن خریداری شده و 4 رقم بعدی به عنوان داخلی استفاده خواهد شد.

خط 5 رقمی نیز دارای دو نوع یکطرفه و دوطرفه می باشد که در نوع یکطرفه تنها مشتریان می توانند تماس بگیرند و در نوع دوم  شما این امکان را دارید که تا 1000 شماره را با استفاده از سیستم سانترال داشته باشید همچنین این خطوط 8 رقمی بوده و 5 رقم آن خریداری شده و 3 رقم دیگر برای شماره گیری داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معرفی سیپ ترانک

تمام ارتباطات نسل جدید شبکه‌های مخابراتی (NGN) بر مبنای IP است. جهت ارتباط بین مراکز تلفنی و همینطور ارتباط مراکز تلفن سازمانها و شرکتها (IP-PBX) از نوعی از SIP TRUNK به نام ترانک‌های بسته‌ای (PACKET TRUNK) استفاده می‌شود. سیپ ترانک جایگزین ارتباطات PRA و E1 در شبکه‌های TDM است.

همانطور که می دانید امروزه شبکه های مخابراتی ارتباطات خود را بر مبنای IP قرار داده اند که برای اینکه شما بتوانید بین مراکز تلفن خود در سازمانها ارتباط برقرار کنید باید از نوعی از SIP TRUNK به نام PACKET TRUNK استفاده کنید.در صورتی که بخواهید از این سرویس استفاده کنید باید به SIP-T-VPN شرکت مخابرات متصل شوید بنابراین سیب ترانک سرویسی است که مشترکین با استفاده از آن قادر هستند تا با در اختیار داشتن یک خط 5 رقمی  از 30 خط تلفن به صورت همزمان بهره ببرند.

خط 5 رقمی و 4 رقمی در تهران (سیپ ترانک)

سیپ ترانک جایگزین سرویس های خطوط تلفن ۵ رقمی PRI (یا E1) شده اند و در حال حاضر قابل استفاده در تهران بوده و مزیتی که نسبت به خطوط تلفن E1 دارند عدم پرداخت هزینه تجهیزات و نصب به مخابرات می باشدو نصب آنها دارای هزینه کمتری می باشند همچنین این خطوط از طرف مخابرات به مشتران حقوقی که دارای شناسه ملی و کد اقتصادی هستند واگذار شده و دارای قابلیت جا بجایی بر روی تمامی پیش شماره های مخابرات می باشد.اما باید توجه داشته باشید که برای راه اندازی این خطوط به یک کارشناس سبکه احتیاج خواهید داشت.

مدارکی که برای ثبت نام سیپ ترانک نیاز است عبارتند از :

  • تقاضانامه یا درخواست از طرف شرکت
  • تصویراساسنامه و مدارک ثبت شرکت
  • آگهی روزنامه رسمی با تاریخ حداکثر ۲ سال قبل (برای ارگانهای دولتی نیاز نمی‌باشد)
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت درروزنامه رسمی
  • معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهر شرکت و به امضاء صاحبان امضاء رسیده باشد
  • کپی شناسنامه مدیرعامل و نماینده شرکت
  • ارائه فرم کد اقتصادی شرکت

هزینه راه اندازی سیپ ترانک برای خطوط 5 رقمی

قیمت راه اندازی خط تلفن 5 رقمی با تعرفه فعلی حدود 950 هزار تومان

حق سرویس حدود 500 هزار تومان برای خط 5 رقمی یک طرفه به طور سالانه

حق سرویس حدود یک میلیون تومان برای خط 5 رقمی دو طرفه به طور سالانه

هزینه  200 هزار تومان آبونمان خط 5 رقمی برای 30 کانال

نحوه راه اندازی خط 5 رقمی و خط 4 رقمی

جهت راه اندازی این خطوط هنگام خرید باید یک سیستم سانترال E1 نیز تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که حتما قبل از خرید این خطوط آگاهی لازم را در خصوص این خط ها کسب نمایید و مناسب ترین راهکار و تجهیزات را از نظر کارایی و اقتصادی تهیه نمایید. در این صورت از صرف هزینه های گزاف و بی مورد اجتناب کرده اید.

باید توجه داشته باشید که برای راه اندازی این خطوط به یک سیستم سانترال E1  نیز احتیاج خواهید داشتو برای اینکه از هزینه های گزاف پیشگیری شود شما باید آگاهی کافی نسبت یه این خطوط داشته باشید و بتوانید مناسب ترین راهکار و تجهیزات را از نظر کارایی و اقتصادی تهیه نمایید.

 

شرایط ثبت نام خط 4 رقمی و خط 5 رقمی

درخواست کننده باید یک شرکت ثبتی و رسمی باشد.

شرکت کد اقتصادی و شناسه ملی  باید داشته باشد.

از آخرین تغییرات روزنامه رسمی این شرکت بیشتر از ۲ سال نگذشته باشد.

مدارک اصل و کپی که اعلام شد باید به همراه یک نماینده به منطقه مخابراتی آدرس مورد نظر مراجعه گردد.
فیش واریزی ۹۷۵ هزار تومان برای خطوط چهار رقمی و پنج رقمی صادر می گردد.

مدت زمانی که طول می کشد تا این خطوط وصل شود حدودا 45 روز می باشد.

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.