مزایای تامین امنیت ویپ بوسیله یادگیری ماشین

مزایای تامین امنیت ویپ بوسیله یادگیری ماشین :همانطور که می دانید سرقت های کلان مالی که در کشورهایی مانند آمریکا اتفاق افتاده است رو به افزایش می باشد و حملات DDoS یکی از شایع ترین حملات در این زمینه می باشد. در این حمله حجم گسترده ای از ترافیک های ناخواسته بوجود می اید که بب از کار افتادن سرور شما خواهد شد.یکی از قسمتهای اولیه اسیب پذیر سیستم های ویپ می باشد بنابراین باید در سازمانها این سیستم ها به درستی ایمن شوند تا به ارتباطات سازمانها و شرکتها آسیبی وارد نشود.

اخیرا تحقیقاتی در زمینه احتمال استفاده از یادگیری ماشین برای امنیت بیشتر ارتباطات بر پایه سیستم های voip شرکت ها از حملات ( DDoS ) توسط دو دانشگاه Aegean ، مرکز پژوهش های محافظت و امنیت شهروندان در ایتالیا و دانشگاه George Mason در ویرجینیا صورت گرفته است.با توجه به این که از سرورهای SIP  برای تاس های ویپ استفاده خواهد شد بنابراین این سرورها مهمترین و اسیب پذیر ترین بخش می باشند.و در صورتی که محاجمان بتوانند با موفقیت به این سرورها نفوذ کنند به اطلاعات کاربری سرویس دهندگان ویپ دسترسی خواهند داشت.

در همین هنگام محققان یونانی مشغول کار بر روی 5 متد برای تامین امنیت ویپ از طریق یادگیری ماشینبوده که شامل شبکه ها عصبی و درخت تصمیم است. این تیم با فراهم کردن یک بستر آزمایشی زیر ساخت های یک سیستم ویپ را شنبیه سازی کرده و به پیاده سازی حملات شبیه سازی شده ی( DDoS ) بر روی آن پرداختند.در این متد از الگوریتم ها هم برای ترافیک های معمولی و هم برای ترافیک های سنگین مشابه حملات ( DDoS ) استفاده شده است این الگوریتم ها شامل درخت تصمیم و جنگل تصادفی بوده که دارای عملکرد بهتری نسبت به الگوریتم های دیگر بوده قادر هستند تا با حملا DDoS مقابله کنند.

در تامین امنیت سیستم های ویپ به وسیله یادگیری ماشین شما به زمان هزینه زیادی نیاز دارید اما استفاده از این روش قابلیتهای زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:

از میان برداشتن مراحل اولیه حملات ( DDoS )

اجازه  عکس العمل های مناسب  قبل از از کار افتادن سیستم های ویپ ( VoIP ) به شرکت ها

دارا بودن برنامه های امنیتی  در مقابل دیگر تهدیدات سایبری ، علی الخصوص بد افزار ها ، صفحات تقلبی و تزریق دستورات بانک اطلاعاتی ( SQL injection )

 

نکات کلیدی استفاده از روش یادگیری ماشین:

• آسیب پذیر بودن  سیستم های ویپ ( VoIP )  در مقابل حملات سایبری و سیر صعودی این اسیب پذیری

• سرور های SIP جز اسیب پذیر ترین قسمت های یک شبکه در حملات ( DDoS ) می باشند

• با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در این زمینه  این تکنولوژی قادر است تا در مقابل حملاتی که برای از کار انداختن سیستم ها به طور کلی و یا پایین آوردن سرعت آنها طراحی شده است مفید باشد .

• هر دو حملات تاثیراتی دارند که باعث میشود معنی کیفیت برای مشتریان سیستم های ویپ ( VoIP ) از بین برود . یادگیری ماشینی شاید به عنوان یک سیستم هشداردهنده اولیه برای شرکت هایی که سیستم امنیتی شان را خودشان طراحی و تامین میکنند مفید واقع شود.

برای پشتیبانی voip با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *