مقالات آموزشی, مقالات شبکه

آشنایی با Kali لینوکس و مزایای آن

کالی (Kali) توزیع محبوب لینوکس برای هکرها است که جایگزین بک ترک شد و هکرها و متخصصان امنیت شبکه برای تست نفوذ از لینوکس کالی (Kali) استفاده می کنند زیرا امکانات و ابزارهای متعددی را برای سهولت این تست ها در اختیار آنها قرار میدهد. لینوکس کالی (Kali) بر پایه توزیع Debian منتشر شده و می توان از آن به صورت Live روی فلش USB هم استفاده کرد.

کالی شامل چند صد ابزار می باشد موارد استفاده از آن ، کارهای مختلف امنیت اطلاعات، مانند تست نفوذ، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی کامپیوتر و مهندسی معکوس می باشد.

برای دانلود آخرین ورژن Kali Linux بر این لینک کلیک نمائید و پس از ورود به صفحه مورد نظر نام و ایمیل خود را وارد نمائید ، سپس دکمه Register & Download را بفشارید تا وارد صفحه دانلود شوید . حال بسته به نوع سیستم خود نسخه مورد نظر را انتخاب و دکمه Download Kali را کلیک کنید.

کالی (Kali) لینوکس چیست؟

کالی لینوکس در ۱۳ مارس ۲۰۱۳ به صورتی رسمی و کامل منتشر شد.

همیشه رایگان خواهد بود

سیستم کالی لینوکس هماننده بک ترک رایگان خواهد بود برای همیشه بدون پرداخت هیچ هزینه ای قابل دریافت می باشد.

بیش از ۶۰۰ ابزار تست نفوذ

بعد از بررسی هایی که در ابزار بک ترک شد ابزار های تکراری و ابزار های که به سادگی قابل استفاده نبودند حذف و یا جایگزین شدند.

FHS سازگار

یعنی اینکه به کابران لینوکس اجازه می دهد تا به راحتی به فایل های پشتیبان و کتاب خانه ها و باینری و غیره دسترسی داشته باشند .

منبع باز یا متن باز

یکی دیگر از قابلیت های کالی متن باز بودن است که هر کسی با توجه به نیاز خود و سلیقه خود می تواند آن را تغییر دهد.

پشتیبانی از دستگاه های بی سیم

یک سری نقطه های به هم چسبیده منظم و پشتیبانی شده با توزیع لینوکس برای رابط بی سیم کالی لینوکس ساخته شد ، بیشتر برای پشتیبانی از دستگاه های بی سیم و همینطور پشتیبانی آن را بر روی بسیاری از سخت افزار ها و یو اس بی های متعدد و دیگر دستگاه های بی سیم .

هسته سفارشی تست نفوذ

تیم توسعه بیشتر مواقع نیاز به ارزیابی شبکه بی سیم دارند بنابراین در سیستم ما آخرین ابزار های نفوذ گنجانده شده است .

طراحی و توسعه در محیط امن

تیم کالی از گروه کوچک و افراد قابل اعتماد ساخته شده است برای جلوگیری از ارتکاب جرم و هر گونه فعالیتی برای امن بودن انجام داده شده است.

پشتیبانی از چند زبان

اگر چه زبان ابزار نفوذ کالی به زبان انگلیسی می باشد اما آنها تضمین کرد اند که کالی لینوکس شامل پشتیبانی چند زبانه باشد که به کاربران خود اجازه می دهد تا با زبان مادری خود از آن ابزار استفاده کنند.

پس به طور کلی اگر میخواهید شروع به یادگیری هک کنید. یکی از راهکارهای ساده استفاده از توزیع کالی لینوکس به عنوان سیستم عامل خانگی میباشد. چرا که دارای اکثر ابزارهای تست نفوذ و بررسی سطح امنیت میباشد. اما باید بدانید برای استفاده از این ابزارها جدا از مسلط بودن به لینوکس باید نحوه استفاده از این ابزارها را هم بدانید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *