مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

دلایل عمده پایین بودن کیفیت  تماس های ویپ

دلایل عمده پایین بودن کیفیت  تماس های ویپ :در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با ۳ دلیل پایین بودن کیفیت تماس ها در voip آشنا کنیم با ما همراه باشید:

همانطور که می دانید استفاده از سیستم های تلفنی ویپ باعث می شود تا سطح شما از کیفیت تماس و عملکرد سیستم بالا رود و در صورتی که این سیستم عملکرد مورد انتظار شما را نداشته باشد ممکن است باعث ازرده خطر شدن شما شود. یکی از انتظارات شما از سیستم هی ویپ بالا بودن کیفیت تماس خواهد بود. در صورتی که سیستم شما در ضمینه کیفیت صدا به درستی عمل نکند و کیفیت صدای شما پایین باشد ممکن است یکی از دلایل زیر موجب بروز همچین مشکلی شود:

اختلالات جیتر Jitter در تماس های ویپ

همانطور که می دانید در سیستم های ویپ برقراری ارتباط بوسیله اینترنت صورت خواهد گرفت و ارتباطات به بستهای متعددی تقسیم می شوند. این بسته ها باید به همان ترتیبی که ارسال می شوند نیز دریافت شوند  و در صورتی که بسته های ارسالی به ترتیب ارسال دریافت نشوند صدا دچار مشکل خواهد شد که این مشکل Jitter نام دارد.Jitter همچنین می تواند مشکلات دیگری مانند اکو و یا کیفیت پایین صدا  را نیز بوجود اورد. برای اینکه بتوان این مشکل را رفع کرد باید به استفاده از یک Jitter Buffer در سر راه سیستم های ویپ پرداخت. کاری که این راه حل انجام می دهد این است که بستها را به صورت عمدی با تاخیر ارسال می کند تا از ترتیب درست بسته ها در مقصد اطمینان حاصل کند.موضوع دیگری که باید به آن توجه شود اندازه Buffer  می باشد زیرا در صورتی که اندازه Buffer  کوچک باشد زمانی که Buffer  پر شود بسته ها را برخواهد گرداند و در صورتی که بزرگ باشد باعث تاخیراتی عمده خواهد شد که این امر سبب  پایین امدن کیفیت تماس های سیستم های ویپ خواهد شد.

مشکلات شبکه به عنوان دلیل کیفیت پایین تماس های ویپ

یکی دیگر از دلایلی که باعث کیفیت پایین تماسها می شود روتر ها، Firewall ها ،مودم ها و دیگر سخت افزار های قدیمی می باشد.بنابراین در صورتیکه از سخت افزار های نامناسب برای سیستم ویپ خود استفاده می کنید امکان بروز مشکل وجود خواهد داشت. این مشکلات عبارتند از:

قطع مکالمه

افت کیفیت تماس

تاخیر صدای مکالمه

اما اگر خواهان حل این مشکل می باشد باید ابتدا به بروزرسانی فریمور ( Frimware ) های خود بپردازید و در صورتی که با بروزرسانی مشکل برطرف نشد باید سخت افزارهای خود را عوض کنید. یکی دیگر از عواملی که باعث پایین بودن کیفیت تماس می باشد سرعت اینترنت نیز است. زیرا در صورتی که اینترنت ضعیف باشد کیفیت صدا پایین خواهد آمد.روترهای استاندارد شبکه قادر به پاسخگوی ترافیک های سیستم های ویپ ( VoIP ) خواهند بود و این مشکلات در صورتی که از روتر مناسب استفاده شود حل خواهد شد.

مشکلات ارتباطی

همانطور که می دانید حجم ترافیک صدا بزرگ می باشد و اگر تماسهای تصویر نیز به آن اضافه شود هر پهنای باند یا اینترنتی پاسخگوی آن نخواهد بود. در صورتی که کبران از حجم زیلدی از پهنی باند استفاده کنند کیفیت تماس شما پایین خواهد آمد. برای رفع این مشکل شما می توانید از  یک پکیج کلاس تجاری پر سرعت استفاده کنید.

برای پشیبانی voip  با ما در تماس باشید .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *