نحوه ی کار گیتوی در سیستم های ویپ

نحوه ی کار گیتوی در سیستم های ویپ

پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ بر روی شبکه داخلی شما می باشد و کاری که در این سیستم انجام می شود این است که تماس های شما بعد ازاینکه وارد شرکت شد بر روی شبکه قرار گرفته و مکالمات شما به وسیله ی کابلهای شبکه موجود در شرکت شما انجام خواهد گرفت.این تماس ها قبل از ورورد به شرکت توسط شبکه عمومی PSTN مخابرات انتقال می یابند و بعد از اینکه وارد شرکت شدند توسط گیتوی ویپ خطوط انالوگ به کابلهای شبکه تبدیل خواهند شد.

گیتوی در سیستم تلفنی ویپ نقش یک مبدل را بازی خواهد کرد بدین صورت که تعدادی خطوط شهری به گیتوی وارد شده و گیتوی تمامی ین خطوط شهری وارد شده را به کابل شبکه تبدیل خواهد کرد.بنابراین هر خطی که به گیتوی وارد شود توسط گیتوی به شبکه اخلی شما اضافه خواهد شد.استفاده از گیتوی سبب می شود تا شما تماسی با کیفیت دیجیتال داشته باشید که این کیفیت از کیفیت خطوط انالوگ بسیار بالاتر می باشد همچنین انتقال صوت و مکالمات توسط شبکه انجام خواهد پذیرفت.

 

همانطور که می دانید گیتوی انواع گوناگونی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.نحوه ی کار گیتوی در سیستم های ویپ

 

 

گیتوی آنالوگ

این گیتوی شامل قسمت های fxo و fxs بوده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید انواع مختلفی از تلفن ها و خطوط تلفنی  را به سیستم های ویپ متصل کنید.

FXO –> خطوط تلفن انالوگ را به شبکه داخلی تبدیل می کند.نحوه ی کار گیتوی در سیستم های ویپ

FXS –>برای اتصال سیستم های تلفنی قدیمی و تلفن های معمولی و فکس به شبکه تلفنی ویپ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

گیتوی دیجیتال

این گیتوی قادر است تا خطوط پنج رقمی مخابرات و یا خطوط E1  را به شبکه تلفنی ویپ متصل کند. همچنین کابل خروجی این گیتوی به صورت مستقیم به مرکز تلفن دیجیتال ویپ وارد شده و سپس تمامی دستگاه های تلفنی وارد تلفن ویپ می شوند و به تماسها پاسخ داده خواهد شد.

نتیجه گیری

بنابراین گیتوی قادر است تا خطوط انالوگ را به دیجیتال شبکه تبدیل کند  و نقش یک پل ارتباطی را بین سیستم تلفنی ویپ و شبکه تلفنی مخابرات دارا می باشد.

 

 

برای پشتیانی شبکه و پشتیبانی voip با شرکت تیلاتل در تماس باشید.