مقالات آموزشی, مقالات شبکه

نحوه ی تست کردن هارد External & Internal Hard

تست سالم بودن هارد External & Internal Hard

سوالات: درود من یک هارد اکسترنال ۴ ترابایت External Hard با ۴TB فضای ذخیره سازی و گارانتی سه ساله که حدود دو سال پیش خریده ام و حالا میخواهم با یک هارد ۴ ترابایتی اینترنال سالم و گارانتی دار تعویضش کنم. سوالاتی که می خواهم کارشناسان فنی تیم سخت افزار شرکت مهندسی شبکه پال نت به آنها پاسخ بگویند و ما را راهنمایی کننند در زمینه های زیر است:
برای تست هارد اینترنال Internal Hard برای سالم بودن یا نبودن چه چیز هایی را باید مد نظر داشته باشم؟
سوال دوم اینکه هارد فعلی من Adata هست و در حد این مارک چه مارک هایی از هارد اینترنال در بازار موجود است؟
بهترین روش استفاده و نگهداری از هارد اکسترنال چیست؟ آیا همیشه باید آداپتور هارد داخل پریز برق باشد و on یا اینکه باید دایما خاموش باشد و فقط موقع استفاده روشن باشد؟
و سوال آخر اینکه هارد اینترنال گران تر است یا اکسترنال؟

 

در رابطه با سوال اینکه نحوه اطمینان از سالم بودن هارد اینترنال چگونه است؟ توجه بفرمایید، تست های ساده و پیچیده ای وجود دارد که خدمتتان عرض میکنیم. تست ساده ولی کارآمدی که بیش از ۹۵ درصد مواقع جوابگو می باشد، اینست که در محیط RUN تایپ نمایید Diskmgmt.msc. هارد دیسک های شما را در بخش پاییتی با نامهای DISK0 – DISK1 – DISK 2 الی … نمایش داده می شود. اگر یک هارد دیسک دارید که فقط DISK0 در زیر نام حجم هارد دیسک و Online یا Offline بودن هارد دیسک نمایش داده می شود. اگر هارد پارتیشن و یا والیوم بندی شده باشد، در تب Status هر درایو، واژه Healthy را میبایست مشاهده نمایید. اگر پارتیشن بندی یا والیوم بندی نشده باشد. این کار را انجام دهید و نتیجه کار میبایست باز همان Healthy باشد. اگر بود ۹۵ درصد هارد دیسک سالم است.
۵ درصد مواقع به ندرت اتفاق می افتد که Healthy است ولی دیتا یا به اصطلاح Paste یا ثبت نمی شود و یا Damage ذخیره میگردد و یا از حجم مثلا ۲۰۰ گیگ اعلام می شود که تا نیمه بیشتر پر نمی شود و یا هزار مورد دیگر که باز به هزار دلیل دیگر از جمله مهمترین عامل BadSector هارد برمیگردد که مباحث خاص خودش را دارد که در صورت مواجهه توضیحات اعلام میگردد.

کارشناسان سخت افزار کامپیوتر و نیروهای پشتیبان دهنده سرور و سرویسهای آی تی درخواست مشاوره در زمینه خرید هارد اکسترنال و اینترنال و تفاوتها و مزایای هرکدام را در قالب سوال از طریق سامانه پشتیبانی آنلاین شرکت مهندسی شبکه پال نت بیان کردند

در رابطه با سوال اینکه آیا باید همیشه هارد دیسک شما روشن باشد یا موقع استفاده روشن شود؟ بیانیه رسمی را فقط از Western Digital که یکی از بزرگان صنعت Storage هست، موجود هست که با ذکر اینکه اگر مشکل قطع و وصلی برق نداشته باشید ( ملاک غیر اشاره شده UPS است ) و کنترل دما صورت بپذیرد ( دما افزایش پیدا نکند، به دمای Rack بسنده ننمایید )، روشن بودن دائمی دیوایس مشکلی ایجاد نمیکند. قاعدتا همین اصول باید برای دیوایس های برندهای دیگر هم صدق کند. از نظر تجربی برای کارشناسان فنی تیم پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه پال نت نیز بر همین قاعده بوده است. در نظر داشته باشید که با چنین دیوایسی معمولا برای بک آپ گیری اتوماتیک استفاده میشود که قاعدتا باید همیشه ON باشد.

در رابطه با سوال اینکه چه برند در حد AData می باشد شک نکنید Western Digital گرید Black یا به اصطلاح Caviar Black برای اینترنال ( منظورم سرورهای مثلا HP نیست ) هارد اینترنال برای PC

در رابطه با سوال اینکه هارد اکسترنال گران تر است یا اینترنال؟ به هزار و یک عامل از برند گرفته – حجم ساپورت – نوع مدل ( مثلا Western Digital برای اینترنال مدل های Green و Blue و Black ) تفاوت قیمتی وجود دارد و هزار عامل دیگر مثل حجم Cache و … سوال مشکل داره مثل اینکه بگیم بنز گرون تره یا BMW

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *