بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

نحوه ی مدیریت زمان در ایزابل(پارت دوم)

با توجه به مطالب گفته شده در مقاله قبل شما می توانید بازه زمانی دلخواه خود را بسازید حال نوبت آن می رسد شرط زمانی را برای رویداد های داخل ایزابل استفاده کنید.

قبل از هر چیز از تنظیم بودن ساعت سرور ایزابل مطمئن شوید .

برای اینکار از زیر منوی سیستم گزینه preferences را انتخاب کنید و سپس از زیر منوی آن Date/Time را انتخاب کنید در پنجره باز شده می توانید ساعت سیستم را مشاهده و یا آن را اصلاح کنید

تنظیم ساعت در ایزابل

شرط زمانی در ایزابل

شرط زمانی یا (Time Condition) دقیقا یک شرط وابسته به زمان انتخابی شماست بدین شکل که اگر در محدوده زمانی بودید عملکرد چگونه باشد  و یا اگر نبودم چه کار دیگری انجام شود.

تعریف شرط زمانی  (TIME CONDITION)

برای تعریف شرط زمانی (Time Condition) در ایزابل ابتدا از منوی PBX گزینه PBX Configuration را انتخاب کنید و سپس گزینه Time Condition را انتخاب کنید.

برای تعریف یک Time Group در ایزابل از منو PBX ، گزینه PBX Configouration را انتخاب کنید از تنظیمات PBX گزینه Time Group را انتخاب کنید.

آموزش زمانبندی در ایزابل

از منوی سمت راست گزینه Add Time Condition را برگذینید . با صفحه مانند شکل زیر مواجه خواهید شد.

آموزش Time Condition در ایزابل

تنظیمات شرط زمانی در ایزابل بسیار ساده است . ابتدا در قسمت   Time Condition nameیک نام برای شرط زمانی (Time Condition)  انتخاب کنید .

در قسمت Time Group یک بازه زمانی که از قبل ساخته ایم را انتخاب کنید.

در قسمت Destination if time matches مسیر تماس در صورتی که در بازه زمانی باشید را مشخص می کند.

در قسمت Destination if time does not match مسیر تماس در صورتی که در بازه زمانی نباشید را مشخص کنید.

مثالی در مورد شرط زمانی

در قسمت قبل مثالی از ساخت یک بازه زمانی برای ساعت کاری مطرح شد.

حال برای اینکه در ساعت کاری تماس ها را به یک IVR وصل کنید و در ساعت های غیر کاری صدایی مبنی بر اینکه ساعت کاری تمام شده است پخش کنید بدین شکل عمل کنید:

ابتدا یک IVR بسازید بعد از آن یک announcement بسازید. صدای announcement را پایان ساعت کاری بگذارید سپس یک Time Condition بسازید بازه زمانی work time را به آن اضافه کنید و مسیر وردی Inboud route را به Time Condition متصل کنید در قسمت  Destination if time matches تماس را به IVR و در قسمت  Destination if time does not match  تماس را به announcement متصل کنید.

به همین سادگی شما می توانید یک شرط زمانی برای تماس های ورودی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *