مقالات, مقالات آموزشی

مقایسه دو ابزار  SIEM و Log Management با یکدیگر پشتیبانی VOIP

مقایسه دو ابزار  SIEM و Log Management با یکدیگر پشتیبانی VOIP

مقایسه SIEM و Log Management

همانطور که می دانید در چند سال اخیر حملات سایبری افزایش یافته و سبب شده تا دیگر سیستم های مدیریت لاگ برای روبه رویی با این تهدیدات کارساز نباشد بنابراین استفاده از ابـزارهای یکپارچه مانند SIEM برای جلوگیری از این تهدیدات نیاز می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا دو ابزار SIEM و Log Management را با یکدیگر مقایسه کنیم با ما همراه باشید:

معرفی SIEM 

SIEM مخفف عبارت  Security Information and Event Management بوده و ترکیبی از از مدیریت اطلاعات امنیتی (SIM) و مدیریت رویدادهای امنیتی (SEM)می باشد.کاری که توسط این ابزار صورت می گیرد جمع آوری داده ها از منابع متعدد ، درک نوسانات حاصل از فرآیند تعریف شده و انجام اقدامات لازم در مورد آن خواهد بود.

معرفی Log Managenent

به ترکیبی از فرآیندهای مورد استفاده جهت نظارت و تسهیل در تولید داده و انتقال آن Log Management می گویند. این کار تا تجزیه و تحلیل و ذخیره آن ادامه یافته و در آخر نیز حجم زیادی از داده ها در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

فاکتورهای متمایز در SIEM و log Management

فرایند جمع اوری دیتا

Log Management به جمع آوردی داده ها از طریق برخی از اعلان های مربوط به سیستم و رویداد محورمی پردازد و برای متمرکز کردن داده ها تلاش های زیادی انجام خواهد داد.  SIEM متمرکز کردن داده ها بسیار اسان می باشد که این کار باعث خواهد شد تا داده ها راحت تر ذخیره شوند.

کاربری آسان

در Log Management ابتدا باید نوع اطلاعاتی را که باید جمع آوری شود ، واسطه انتقال داده ها و روند ذخیره آن را فهمید. SIEM به کاهش تعداد وقایع مورد نیاز جهت تکمیل چرخه مدیریت ورود به سیستم کمک کرده که این کار باعث می شود در وقت صرفه جویی شود و کارایی ازایش یابد.

تجزیه و تحلیل زمان واقعی

در log Management ،بدلیل عدم وجود قسمت تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری شما قادر به دریافت اعلان های مربوط به تشخیص تهدید نمی باشید. در SIEM شما قادر هستید تا تجزیه و تحلیل زمان واقعی بر روی داده ها را انجام داده و در صورت بروز هرگونه نوسان در داده های عادی ، یعنی تهدید به نقض سایبر ، به کاربران اطلاع دهید.

انطباق امنیت داده ها

در Log Management  شما قادر به یافتن ویژگیهای انطباق بوده و به بعضی از دستگاههای دیگر برای رعایت هنجارهای انطباق امنیت داده ها نیازمند هستید. در SIEM ویژگی های گزارش انطباق وجود دارد  تا به شما در استفاده از الزامات امنیتی داده کمک کند.

توانایی شناسایی ، تحلیل و محافظت از تهدیدات

از انجایی که log Management  هوشمند نبوده و قادر به نجزیه وتحلیل تهدیدهای سایبری نیستند و تنها قادر به ارسال داده ها می باشند بنابراین شما باید تیجه بگیرید که آیا تهدید ایجاد شده است یا نه. در SIEM شما قادر به شناسایی تهدیدات سایبری بوده و در صورتی که تخلف سایبری اتفاق بیفتد این ابزار در عرض چند دقیقه از تخلف گزارش تولید کنند.با اینکار شما می توانید دلایل نقض را بفهمید و همچنین فرصتی به شما می دهد تا برای مبارزه با تهدیدات سایبری آینده آماده شوید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *