بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

چگونگی کانفیگ کردن CME COR

در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی نحوه تنظیم CME COR یا چگونگی اعمال محدودیت تماس به کاربران سیستم تلفنی VOIP سازمان بپردازیم . با ما همراه باشید .

آموزش نحوه تنظیم CME COR :

برای این که مفهموم CME COR را به درستی متوجه شوید ، کار را با بررسی یک سناریو و نحوه راه‌اندازی آن شروع می‌کنیم . فرض کنید در یک سازمان می‌خواهید تنظیماتی را اعمال کنید تا محدودیت‌هایی به تماس کاربران اعمال شود . به عنوان مثال می‌خواهید:

  1. مدیر سازمان بدون محدودیت تماس بگیرد .
  2. کاربران سازمان نتوانند تماس‌های بین‌المللی برقرار کنند .
  3. مهمانانی که از تلفن موجود در لابی سازمان استفاده می‌کند فقط بتواند با داخلی‌های سازمان و شماره‌های اضطراری تماس بگیرد .

در سناریوی ما تنظیمات فعلی مرکز تلفن به صورت ذیل می‌باشد .

آشنایی با نحوه تنظیم CME COR

برای راه اندازی این سناریو باید مراحل ذیل را طی کنید .

  1. مشخص کردن تگ‌های COR
  2. ایجاد لیستی برای Outbound COR
  3. ایجاد لیستی برای Inbound COR
  4. اعمال لیست Outbound COR
  5. اعمال لیست Inbound COR

بنابراین کار را باید از مرحله‌ی اول یعنی ساخت تگ‌ها شروع  کنید.

آشنایی با تنظیم CME COR

همانطور که مشاهده می‌کنید در قدم اول سه نوع تگ برای تماس اضطراری ، لوکال و راه دور ایجاد کرده‌اید . حال باید دو لیست برای ورود و خروج ایجاد کنیمد.

آشنایی با نحوه راه اندازی CME COR

لیست‌های فوق برای خروج تماس ایجاد شده‌اند . به این معنی می‌باشد که : زمانی که هر یک از لیست‌های فوق را به Dial Peerهای خروجی به سمت PSTN اعمال می‌کنید ، تماس وارد شده به روتر باید تگ تعیین شده در لیست را داشته باشد تا بتواند از آن Dial Peer استفاده کرده و خارج شود .

نحوه راه اندازی CME COR

لیست‌های فوق برای ورود تماس ایجاد شده‌اند . به این معنی می‌باشد که : زمانی که هر یک از لیست‌های فوق را به یک Ephone dn اعمال می‌کنیم ، تگ‌های تعیین شده در آن لیست به تماس‌های وارد شده از آن Ephone dn اضافه می‌شود .

تا این مرحله لیست‌های COR را نیز آماده کرده‌اید و فقط باید لیست‌های ورودی را به Ephone dn ها و لیست‌های خروجی‌ را به Dial Peerهای مربوطه اعمال کنید .

چگونگی تنظیم CME COR

همانطور که مشاهده می‌کنید هر یک از لیست‌های فوق در بخش و در جهت مورد نظر اعمال شده . برای درک بهتر موضوع فرض کنید :

  • کارمند با تلفن خود یک شماره بین‌المللی می‌گیرد . تماس وارد شده از داخلی کارمند تگ‌های تعیین شده در COR List 911-Local را می‌گیرد ( تگ لوکال و ۹۱۱ ) . سپس تماس با توجه به الگوی شماره به سمت Dial Peer 12 که برای تماس‌های خارجی ایجاد شده است می‌رود تا به سمت مقصد ارسال شود . در این لحظه روتر متوجه می‌شود که طبق قوانین ایجاد شده ، تماس ایجاد شده باید تگ LD را داشته باشد تا بتواند از این Dial Peer استفاده کند و چون این تماس تگ مورد نظر را ندارد تماس برقرار نشده و قطع می‌شود .
  • بار دیگر تصور کنید مهمان در لابی سازمان شماره ۹۱۱ را می‌گیرد . در این حالت تماس ایجاد شده توسط داخلی موجود در لابی تگ‌های COR List 911-Only را می‌گیرد ( فقط تگ ۹۱۱ ) . سپس تماس با توجه به شماره گرفته شده به سمت Dial Peer 10 که برای تماس اضطراری نوشته شده است ارسال می‌شود تا به سمت مقصد برود . در این لحظه روتر متوجه می‌شود که طبق قوانین ، تماس باید تگ ۹۱۱ را داشته باشد تا بتواند از این Dial Peer استفاده کند و چون این تماس این تگ را گرفته است تماس برقرار می‌شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *