بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

 کمپانی مایکروسافت پایان پشتیبانی از ویندوز7 را اعلام کرد پشتیبانی VOIP

 کمپانی مایکروسافت پایان پشتیبانی از ویندوز7 را اعلام کرد پشتیبانی VOIP

کمپانی مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد که از تاریخ ۱۳ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰، انتشار وصله‌های امنیتی برای ویندوز ۷ متوقف خواهد شد؛ همچنین این کمپانی اعلام کرد که  با وجود وصله‌های امنیتی، ویندوز ۷ قادر به براورده کردن  نیازهای سطح بالای امنیتی شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌ی IT نخواهد بود.

به نظر می‌رسد کمپین اخیر مایکروسافت با محوریت امنیت و با هدف ترغیب سازمان‌ها به مهاجرت به ویندوز ۱۰، تاکنون موفقیت‌آمیز بوده ؛ چرا که پژوهش‌ها نشان می‌دهند سازمان‌ها و مؤسسات، بسیار سریع‌تر از دوران مهاجرت از ویندوز xp به ویندوز ۷، در حال پذیرش ویندوز ۱۰ می باشند.

مؤسسه‌ی تحلیل‌گر گارتنر در نظر سنجی که جدیدا صورت گرفته نشان دارد که ۸۵ درصد از سازمان‌ها تا پایان سال جاری میلادی، مهاجرت به ویندوز ۱۰ را آغاز خواهند کرد و بسیاری از این مؤسسات و سازمان‌ها، دلیل این امر را بالا بردن سطح امنیت عنوان می‌کنند.اما دلایل دیگری که توسط سازمان‌ها در پاسخ به سؤال مؤسسه‌ی گارتنر مطرح شده، شامل مواردی همچون پایان پشتیبانیاز ویندوز ۷ تا پایان سال ۲۰۲۰، اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال روی پی‌سی و دستگاه‌های موبایل و تجربه‌ی لمسی بهتر در دستگاه‌‌های ۲ در ۱ مانند سرفیس پرو مایکروسافت یا تبلت‌ها است. حدود یک‌ سوم از سازمان‌هایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، موارد یادشده را به‌عنوان دلایل مهاجرت خود به ویندوز ۱۰ مطرح کرده‌اند.

تخمین گارتنر در جریان نظرسنجی سال ۲۰۱۵ خود،این بود که احتمالا حدود ۵۰ درصد از سازمان‌ها، فرایند ارتقاء به ویندوز ۱۰ را آغاز خواهند کرد که دلایل اصلی برای مهاجرت به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت به شرح زیر بود:

پایان پشتیبانی از ویندوز ۷

سازگاری بسیار خوب با اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های ویندوز ۷

تقاضای بالا برای تبلت‌ها و دستگاه‌های ۲ در ۱

همچنین با توجه به بررسی‌‌های گارتنر سازمان‌ها  به دنبال  به‌روزرسانی سخت‌افزار خود نیز می باشند؛ چرا که دستگاه‌ها در مسیر بهینه شدن برای اجرای بهتر قابلیت‌های ویندوز قرار دارند.

مایک اشریچ، تحلیل‌گر ارشد گارتنر بیان کرد:

“در نظرسنجی گارتنر، علاقه‌ی شرکت‌کنندگان برای خرید دستگاه‌های جدید نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است؛ چرا که سازمان‌ها شاهد بهینه‌سازی محصولات نسل سوم و چهارم برای اجرای ویندوز ۱۰، به همراه عمر باتری بالاتر، نمایشگرهای لمسی و قابلیت‌های دیگر ویندوز ۱۰ بوده‌اند. تمایل به خرید لپ‌تاپ‌های تبدیل‌شدنی افزایش یافته است؛ چرا که سازمان‌ها از مرحله‌ی تست به مرحله‌ی خرید و مهاجرت به ویندوز ۱۰ رسیده‌اند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *