بهین ارتباط هوشمند تیلا
021-91002727

تفاوت میان زیرو کلاینت و تین کلاینت پشتیبانی VOIP

اگر زیرساخت مجموعه شما مجازی باشد آنگاه انتخاب های فراوانی برای مدیر آی تی فراهم خواهد شد که در این هنگام سوالی که ممکن است باعث درگیری ذهن شما شود این است که چه تفاوتی میان زیروکلاینتها و تین کلاینتها وجود دادرد. در این مقاله ما قصد داریم تا درباره ی این تفاوتها صحبت کنیم با ما همراه باشید:

شباهتهایی که این دو دستگاه با یکدیگر دارند عبارت است از:

هر دو از لحاظ فنی رایانه هایی کوچک هستند

هردو دستگاه های پردازش ساده ای هستند

هر دو برای VDI طراحی شده ­اند

با توجه به شباهتهایی که این دو دستگاه با یکدیگر دارند اما تفاوتهایی هم میان این دو دستگاه وجود دارد اما اینکه میان این کدام یک را برای سازمان خود انتخاب کنید  مربوط به  الزامات محیطی که در آن به کار گرفته می شود و همچنین نیازها و مجوزهای کاربران مربوط می باشد. فهمیدن نیاز و چالش های بستر VDI شما، به انتخاب بهتر و درست تر شما کمک می کند.

آشنایی با تین کلاینت ها

تین کلاینتها در واقع به میزبانی دسکتاپ مجازی در یک دیتا سنتر خواهد پرداخت و تحت عنوان یک پایانه کار خدمات دهی به سرور را انجام خواهد داد.

مزایای استفاده از این دستگاه عبارت است از:

  • راه اندازیراحت
  • دسترسی ساده برنامه ها
  • بهبود امنیت
  • کاهش نیازهای سخت افزاری

این دستگاهها دارای سیستم عامل محلی مربووط به خود در VDI می باشند و غالبا دارای یک نسخه استاندارد تعبیه شده ویندوز (WED) و یک نسخه تحت سیستم عامل لینوکس مانند DeTos خواهد بود.این دستگاهها برای دسترسی از راه دور به دسکتاپی که روی یک ماشین مجازی دریک سرور قرار گرفتهاز پروتکلهایی مانند Citrix ICA یا Microsoft RDP استفاده خواهند کرداین دستگاهها در واقع از یک مرورگر محلی برخوردار بوده و یک محیط ایمنو قابل مدیریت را خواهد ساخت. بنابراین در صورتی که خواهان خرید این دستگاهها می باشید باید قابلیتهای زیر را در نظر بگیرید

امکان کنفرانس ویدئویی

پخش سه بعدی

امکان پشتیبانی چند منظوره

آشنایی با زیروکلاینت ها

این دستگاهها از اهمیت زیادی در بازار VDI   برخوردار می باشند. این دستگاهها از فضای ذخیره سازی برخوردار نمی باشند و همچنین نیاز به پیکربندی نخواهند داشت. همچنین این دستگاهها نسبت به تین کلاینتها به تنظیمات کمتری نیاز دارند. این دستگاهها انعطاف پذیری زیادی ندارند و زمانی که یک کاربر اطلاعات حساب کاربری خود را برای ورود به دستکتاپ خود وارد میکند، اختیارات محدودتری در دست دارد همچنین زیرو کلاینت ها فاقد سیستم عامل بوده و از یک پردازنده داخلی Onboard تطبیق یافته برخوردار می باشند.

این چیپست ها مخصوص یکی از سه پروتکل مجازی سازی دسکتاپ مانند VDI طراحی شده اند. (PCoIP، HDX  RemoteFX ) .  زمان بوت شدن  این دستگاهها سریع و حدود چند ثانیه می باشد.همچنین این دستگاهها فاقد یروس می باشند و امکان ویروسی شدن آنها به دیلی عدم وجود سستم عامل  وجود ندارد. تعداد و مدت خرابی دستگاه بسیار پایین و راندمان کاری کاربران خیلی بالاتر از PC می باشد. همچینی این دستگاه ها به بروزرسانی مداوم نیاز نخواهند داشت مگر زمانیکه پروتکل مربوط به VDI ارتقا یا تغییر خاصی در آن ایجاد  و یا در موارد نادر وخاص BIOS بروزرسانی شود.

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت

تین کلاینت ها و دیگر دستگاه های کلاینتی، با تکیه ه یک اتصال شبکه ای قادر به پردازش کامل بمی باشند و پردازش بر روی سخت افزار خودش زیاد نمی باشد.بهترین گزینه های محیط VDI شما، در نرم افزارهای تین کلاینت و زیروکلاینت تعبیه شده اند.«نرم افزار مدیریت تین کلاینت شما باید محصول نرم افزاری قدرتمندی باشد که توانایی های مدیریت تین کلاینت را با ویژگی های مدیریت اتصال ترکیب کند.»بنابراین برای انتخاب بین زیرو کلاینت و تین کلاینت مهمترین گام  این است که به بررسی نیازمندی های شبکه و نوع اتصالی که شما ترجیح می دهید از آن استفاده کنید بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *