آموزش هک و امنیت, مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

معرفی ویژگی های جدید Fortinet در بستر پلتفرم امنیتی پشتیبانی VOIP

معرفی ویژگی های جدید Fortinet در بستر پلتفرم امنیتی پشتیبانی VOIP

همانطور که می دانید نرم افزار Fortinet نرم افزری است که به ارائه راه‌حل‌های گسترده، یکپارچه و خودکار امنیت سایبری می پردازد. این نرم افزار نسخه جدید خود را که دارای نام FortiOS6.4 را با بیش از ۲۵۰ ویژگی جدید منتشر کرده است. قابلیت های جدید این نرم افزار عبارتند از :

اتوماسیون

مقیاس پذیری

هوش مصنوعی

نوآوری دیجیتال موجب افزایش ریسک است.

همانطور که می دانید نواوری دیجیتال روز به روز در حا پیشرفت بوده و استفاده از آن باعث می شود تا به کسب و کار سرعت بخشد، هزینه ها را کاهش دهد ، کارایی را بهبود بخشد و تجربیات بهتری را در اختیار مشتری قرار دهد.اما همانطور که می دانید خطرات امنیتی روز به روز در حال افزایش می باشد و زمانی که سازمان‌ها در حال مقابله با گسترش سطح حمله، تهدیدهای پیشرفته، افزایش پیچیدگی اکوسیستم و چشم انداز انطباق نظارتی‌ می باشند. تنها پلتفرمی که قادر به ارائه موارد زیر باشد می تواند به ارائه نواوری دیجیتالی بپردازد:
•   ارائه دید گسترده از کل سطح حمله دیجیتال برای مدیریت بهتر ریسک
•    ارائه راه‌حل‌های یکپارچه‌ای با کاهش  پیچیدگی پشتیبانی از محصولات چند نقطه‌ای (multi points)
•    دارای گردش کار خودکار به منظور افزایش سرعت عملیات و پاسخگویی

پلتفرم امنیتی فورتینت نوآوری دیجیتال را امکان پذیر می‌کند.

امروزه ک خطرات سایبری رو به افزایش می باشد باید به دنبال پلتفرمی باشید که امکان ارائه کاملترین پلتفرم امنیت سایبری صنعت را با دارا بودن نواوری دیجیتالی دارد. Fortinet به ارتقا پلتفرم امنیتی خود در نسخه جدید خود پرداخته است.
این پلتفرم  حاصل تقریبا ۲۰ سال نوآوری بوده که از بنیان  به نحوی ساخته شد که گسترده، یکپارچه و خودکار می باشد. هر یک از عناصر Fortinet Security Fabric از موارد زیر ساخته شده است:

فایروال‌های نسل بعدی

نقاط دسترسی

سوئیچ‌ها برای راه حل   NAC

موارد نام برده در بالابه گونه ای با یکدیگگر به فعالیت می پردازند که با  یکی از بزرگترین اکوسیستم‌های شراکت فناوری در صنعت هماهنگ باشند.

درباره FortiOS 6.4

این نسخه جدید شامل ویژگی هایی می باشد که متناسب با  اهداف نوآوری دیجیتالی سازمان‌ها . پشتیبانی از این اهداف ساخته شده است. این ویژگی ها را در چهار ستون اصلی آزمایشگاه‌های امنیتی فورتینت و آزمایشگاه‌های FortiGuard اضافه می‌کند:

شبکه امنیت محور: ایمن‌سازی و سرعت بخشیدن به شبکه و تجربه کاربر

•    ارکستراتور جدید SD-WAN بصری و تجزیه و تحلیل برنامه‌های کاربردی گرانولار در مرکز مدیریت پلتفرم برای ساده‌سازی و خودکارسازی استقرارهای ایمن SD-WAN.

•    بهینه‌سازی برنامه کاربردی SD-WAN در زمان واقعی در FortiGate تا تجربه برنامه کاربردی کسب و کار مداوم و انعطاف‌پذیر را ممکن سازد.

•    قسمت‌بندی گسترده‌تر برای محافظت از خطرات داخلی سازمانها بوسیله ی اتصال VDOM های چند مستاجری به پلتفرم امنیتی با FortiGate

•    موارد استفاده بیشتر از Secure Web Gateway و IPS برای ایجاد محافظت بهتر و ساده کردن عملیات مدیریت.

•    قابلیت‌های پیشرفته SD-Branch با کنترل کننده FortiAP و عملکرد ساده پیوندهای LTE از طریق مدیریت یکپارچه با FortiExtender و گسترش نمونه کارهای FortiAP با مدل های WiFi 6.

دسترسی به شبکه Zero-trust: کاربران و دستگاه‌ها را در داخل و خارج از شبکه شناسایی و ایمن کنید.

• افزایش دید دستگاه بومی در سراسر پلتفرم امنیتی فورتینت از طریق ادغام FortiNAC در نقشه توپولوژی پلتفرم و با FortiAnalyzer.

• پروفایل بندی پیشرفته دستگاه ها در FortiNAC  شامل دید بهتر به دستگاه‌های لینوکس و ساده‌سازی پیاده‌سازی‌های دسترسی به شبکه zero-trust  با قابلیت‌هایی همچون تشخیص خودکار IoT و تقسیم بندی برای کاهش پیچیدگی های امنیتی دستگاه‌های IoT

• شناسایی و مدیریت بهبود یافته کاربر با FortiManager docker  برای FortiAnalyzer Cloud که باعث بهبود کلی گردش کار و SAML ارتقا یافته در FortiAuthenticator در کنار ۲FA با FortiToken Cloud خواهد شد.

• قابلیت مشاهده و مدیریت داخل و خارج از شبکه با تله متری Fabric agent برای دستگاه‌های شبکه و تونل‌های ایمن VPN با FortiClient و همچنین دسترسی خارج از سایت ایمن با FortiGuard Cloud برای دستگاه‌های خارج از شبکه.

امنیت ابری پویا: امنیت و کنترل زیرساخت‌های ابری و برنامه‌های کاربردی.

•    محافظت از برنامه‌های ابری وسیع تر با افزایش پوشش امنیتی Office 365 از طریق ادغام با FortiMail و FortiCASB. قابلیت‌های جدید یادگیری عمیق FortiWeb برای محافظت از برنامه‌های در حال تغییر مداوم  در نقاط مختلف در حال اجرا .  امکان استقرار FortiWeb به عنوان یک وسیله فیزیکی و مجازی،  یک سرویس SaaS در یک ابر عمومی یا خصوصی یا یک کانتینر Docker

•    اثربخشی بیشتر امنیت شبکه ابری از طریق پشتیبانی از موارد استفاده پیشرفته از ابر ترکیبی، از جمله SD-WAN برای پایگاههای AWS  و GCP Anthos با استفاده از FortiGate VM و قابلیت‌های ترمیم خودکار با FortiGate VM Cloud IDS.

•    قابلیت های ارتقا یافته محافظت از بار کاری و مشاهده چند ابر از طریق موجودی دارایی FortiCWP و گردش کار عملیاتی امنیتی.
عملیات امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی: به طور خودکار از تهدیدات سایبری جلوگیری و شناسایی کرده و به آنها پاسخ داد.

•    قابلیت شناسایی و پیشگیری از تهدیدهای پیشرفته جدید را در نقاط پایانی با قابلیت های جدید نسل بعدی AV (NGAV) می‌افزاید، که با NGAV مبتنی بر یادگیری ماشینی، محافظت در برابر باج افزار در زمان واقعی و امکان خنثی کردن تهدیدات در FortiEDR، endpoint-hardening در FortiClient را تکمیل می‌کند.

•    اتوماسیون افزایش یافته در FortiAnalyzer و FortiSIEM و همچنین ارکستراسیون کامل FortiSOAR، برای کاهش بار SOC. در حالی که FortiAnalyzer پایه و اساس آنالیز پلتفرم امنیتی است و FortiSIEM به محیط‌های چند فروشنده ارائه می‌شود، FortiSOAR به طور خاص قوی‌ترین مجموعه خودکار از متن و داده‌های اضافی را برای غنی‌سازی پاسخ حادثه (IR)، مدیریت موردی برای هماهنگی و همکاری موثرتر در سراسر تیم‌های امنیت مشتری و ارکستراسیون کتاب تصویری و پاسخ هدایت شده اضافه می‌کند.

•  فراهم کردن  شکار تهدید پویا و افزایش کارکنان را برای پلتفرم امنیتیبرای گسترش تیم‌های امنیتی تحت نظارت خود  با نظارت از راه دورِ فورتینت و سرویس IR 24×7
 آزمایشگاه‌های FortiGuard

بسته نرم افزاری Fortinet 360 که توسط آزمایشگاه‌های FortiGuard تحویل داده خواهد شد خدمات عملیاتی، پشتیبانی و امنیتی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد بدین ترتیب مشتریان قادر به استقرار تمام توان پلتفرم امنیتی فورتینت و بهره مندی از آن خواهند بود همچنین برای استقرار SD-WAN بهینه سازی شده است.
خدمات ارائه شده جدید توسط نرم افزار Fortinet 360 Protection به سازمان ها این امکا را خواهد داد تا به استفاده از ارکستراسیون بصری SD-WAN و شناسایی خودکار دستگاه IoT و تقسیم‌بندی بپردازند و عملیات با مدیریت آدرس (IP (IPAM را در سرتاسر پلتفرم امنیتی بهینه‌سازی کنند.

همچنین پیشرفت‌های جدید در سرویس رتبه‌بندی امنیتی ۳۶۰ Protection مشتریان را قادر می سازد تا به شناسایی و اصلاح پیکربندی، سیاست، امنیت و شکاف‌های سازگاری و همچنین محک در برابر همتایان صنعت برای ارزیابی وضعیت نسبی و استراتژی‌های سرمایه گذاری بپردازند.

تعهد Fortinet به نوآوری در امنیت سایبری
این نرم افزار تنها رهبر امنیتی بوده  که فن‌آوری SPU سفارشی را ابداع و ساخته که ب ارائه  بهترین عملکرد و ارزش هزینه در صنعت  با رتبه محاسبات امنیتی که بین ۳ تا ۴۷ برابر عملکرد سایر رویکردهای نرم افزاری می پردازد. هر روز آزمایشگاه‌های FortiGuard  یکی از مؤثرترین و اثبات شده‌ترین سیستم های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) در صنعت را برای پردازش و تجزیه و تحلیل بیش از ۱۰ میلیارد رویداد استفاده می کنند، هوش تهدیدی در زمان واقعی را برای مشتریان ارسال می‌کنند. ترکیبی از FortiOS ، فناوری SPU ساخته شده هدفمند و هوش تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی، تعهد فورتینت به نوآوری و تعالی امنیت سایبری را نشان می‌دهد.

نقل قول‌های مرتبط

– کنت کامپرس، مسئول امنیت اطلاعات در کالج جامعه هیلزبورو  بیان کرد:”پلتفرم امنیتی فورتینت به ما امکان صرفه جویی زیادی در هزینه و وقت را داد و وضعیت امنیتی ما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. ما توانستیم بودجه خود را برای قابلیت‌های فایروال، IPS و IDS به میزان ۷۵ درصد کاهش دهیم و از مزاحمت ها تا میزان ۹۰ درصد بکاهیم و در عین حال باعث کاهش زمان کارکنان نیز می‌شویم. داشتن امنیت مداوم چه در ابر و چه در داخل سازمان، مزیت بزرگی به ما داده است. ”

-اریک نوردکوییست، مدیر ارشد محصولات در ارتباطات TPx بیان کرد:”رویکرد یکپارچه فورتینت به امنیت سایبری به ما این امکان را می دهد تا همه موارد را به راحتی با یک صفحه شیشه‌ای مشاهده و مدیریت کنیم – این یک مزیت واقعی در هنگام ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان سازمانی ما است. پلتفرم امنیتی فورتینت ما را قادر می‌سازد تا حفاظت امنیتی یکپارچه و جامعی برای بهبود وضعیت امنیتی مشتریان ارائه داده و هزینه ها را کاهش دهیم.”

– جاناتان هالینگزد، رئیس Business Communications, Inc بیان کرد:”با پلتفرم امنیتی فورتینت، ما می‌توانیم برای محافظت بهتر در برابر تهدیدات سایبری، امنیت یکپارچه را در چندین محیط ارائه دهیم. تعدادی از اعضای تیم ما دارای مجوز NSE8 هستند و بالاترین سطح مهارت را در اجرای پلتفرم امنیتی فورتینت نشان می‌دهند، که این امر به ما کمک می‌کند تا به مشتریان خود کمک کنیم تا پلت فرم جامع امنیت سایبری خود را بسازند. ”

-کریس رودریگز، مدیر تحقیقات محصولات امنیت سایبری در IDC عنوان کرد: “یک سکوی امنیت سایبری، مانند پلتفرم امنیتی فورتینت، می‌تواند مخارج مدیریت، پیکربندی و ارکستراسیون را کاهش دهد در حالی که یک وضعیت امنیتی قوی تر را هنگام مقایسه با یک رویه piecemeal ایجاد می کند. تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها در حال تغییر از یک رویکرد استفاده از محصولات یک منظوره به یک شیوه پلتفرمی هستند که می‌تواند با تلاشهای دگرگونی دیجیتال همزاه شوند و به ابزارهای امنیتی اجازه می‌دهند یکدیگر را ببینند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و از طریق یک رابط مشترک مدیریت شوند. -کریس رودریگز، مدیر تحقیقات محصولات امنیت سایبری در IDC

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *