مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

معرفی ۴ ارور ویندوز سرور و نحوه ی برطرف کردن آنها  پشتیبانی VOIP

 معرفی ۴ ارور ویندوز سرور و نحوه ی برطرف کردن آنها  پشتیبانی VOIP

در این مقاله قصد داریم تا سما را با ۴ ارور موبوط به ویندوز سرور و نحوه ی حل آنها آشنا کنیم با ما همراه باشید:
Windows Update Error 0x80070057

 

همانطور که می دانید بعضی از ارورها در ویندوز سرور با کدهای متفاوتی نمایش داده می شوند و پی بردن به علت اصلی خطا را سخت خواهد کرد یکی از این ارورها که با کدهای مختلفی نشان داده خواهد شد ارور مربوط به بوت نشدن می باشد.

اما اروری مانند ارورو 0x80070057 بر روی سیستمها به یک شکل نشان داده خواهد شد.این کد ازوز زمانی خود را نشان خواهد داد که آپدیت ویندوز با مشکل مواجه شود و همچنین در زمانهایی مانند تهیه نسخه پشتیبان، نصب ویندوز و یا هنگام نصب آپدیت سیتم عامل شما با مشکل مواجه شود نمایان خوهاهد شد.

برای اینکه این ارور را برطرف کنید باید به تعویض نام پوشه SoftwareDistribution بپردازید همچنین باید به ویرایش بعضی از فایلهای رجیستری ویندوز  و جایگزینی برخی فایل‌های ایراد دار بپردازید.

 

 خطاهای DLL

 

DLL مخفف عبارت Dynamic Link Library بوده و در واقع یک فایل اجرایی بوده که برخی از برنامه‌ها در زمان اجرای بعضی عملیات‌ها قادر به استفاده و فراخوانی این فایل خواهند بود.قابلین نام برده در ویندوز وجود داشته و هر قسمتی از نرم افزار که قادر به افرینش راه حل مختص به خودش نباشد، درخواست پرینت یک صفحه آزمایشی را خواهد داد.بنابراین هر زمانی که گزینه Print Test Page را بزنید   روش پیش فرض ویندوز فراخوانی خواهد شد.

در صورتی که در زمان اجرا برنامه با خطای زیر مواجه شدید:

The program can’t start because XYZ.dll is missing from your computer

برای رفع آن اولین کاری که باید انجام داد این است که در اینترنت فایل DLL  را جستجو کنید و آن را دانلود کنید.کار دیگری که می توانید برای رفع این خطا انجام دهید این است که به چک کردن درایورها و بروز بودن آنها بپردازید.توجه به این نکته ضرور است که در صورتی که به دانلود فایل DLL  در وب سایت های نا امن بپردازید ممکن است عواقب زیان باری را برای شما بهمراه داشته باشد.

دلایل بوت نشدن ویندوز سرور/روش حل خطاهای DLL

در صورتی که در سیستم خود برنامه هایی دارید که از آن استفاده نمی کنید و یا حجم بسیار زیادی را در رایانه شما به خود اختصاص داده است آن را پاک کنید.

 

اما بعضی از برنامه ها از ویژگی ای برخوردار می باشند که بعد از نصب آنها خیلی از تنظیمات برنامه از نو تنظیم خواهند شد.همچنین از پاک نشدن فایل DLL اطمینان حاصل فرمایید و در صورتی که این فایل پاک شده باشد سعی کنید با نرم افزارهای ریکاوری این فایل را بازیابی کنید و با قسمت Recycle Bin  را چک کنید.بدافزارهایی وجود دارد که قادر به در اوردن خود به شکل فایل DLL  می باشند و یا بدافزارهایی وجود دارند که می توانند این فایل را از سیستم شما پاک کنند.

بعد از انجام مراحل گفته شده و اطمینان از پاک نشدن فایل مورد نظر به اسکن سیستم خود بپردازید تا بتوانید بدافزار موجود در سیستم خود را پیدا کنید.

شما می توانید از ابزاری به نام به Malwarebytes برای اسکن رایانه خود استفاده کنید.در صورتی که با انجام این کار نیز مشکل حل نشد باید به ری استور کردن سیستم خود بپردازید که این کار سبب می شود تا سیستم شما به حالت چند روز قبل برگردد.با بازگرداندن سیستم به چند قبل از وقوع این مشکل این ابزار را بر روی آن نصب کنید و همچنین ار بروز بودن درایورهای خود اطمینان حاصل فرمایید.

در صورتی که ارور مورد نظر برطرف نشد آنگاه باید ابزاری به نام System File Checker را بر روی سیستم خود نصب کنید. کاری که این ابزار انجام خواهد داد این است که به شما کمک می کند تا فایلهای خراب را در سیستم خود پیدا کنید.. سپس به قسمت استارت سیستم رفته و بر روی گزینه Command Prompt Admin  بزنید.
sfc /scannow ریست ویندوز سرور

کاری که این ابزار انجام می دهد این است که در صورتی در سیستم شما اروری وجود داشته باشد آن را به شما اعلام خواهد کرد و به شما هشدار خواهد داد . در صورتی که با این ابزار نیز مشکل شما حل نشد باید اخرین راهکار را انجام دهید و آن هم ریست کردن  ویندوز سرور برای اجرای سیستم تعمیر ویندوز خود می باشد.

ابزار نام برده شده در صورت رویت شدن هرگونه ارور به شما هشدار خواهد داد. اگر این گزینه نیز در حل کردن مشکلتان ناتوان بود باید سعی کنید ضربه آخر را محکم‌تر بزنید. از گزینه ریست ویندوز سرور برای اجرای سیستم تعمیر ویندوز خود بهره ببرید.

 

خطاهای گواهی امنیتی

گواهی های امنیتی در واقع به محافظت از کاربران بهنگام اتصال به سایتهای غیر امن می پردازد.همچنین صاحبان وبسایت‌ها که از یک مکان ایمن نظیر HTTPS بهره می‌برند، باید به سرتیفیکیت‌های شخص ثالث (CA) نظیر GoDaddy یا Norton برای بدکسب کردن یک گواهی معتبر توجه داشته باشید.

روش حل خطاهای گواهی امنیتی

یکی از شایع ترین دلایل برای تعمیر ویندوز سرور به ساعت رایانه شما مربوط می شود. زیرا هر گواهی نامه یا سرتیفیکیتی دارای موعد شروع و پایانمختص به خود می باشد.در صورتی که زمان رایانه بر روی سال ۲۰۵۵ تنظیم شده باشد هیچ یک از گواهی‌نامه‌ها را دارای اعتبار تشخیص نخواهد داد.

در صورتی که سیستم شما ساعت را اشتباه نشان می دهد ممکن است باتری CMOS که روی مادربُرد قرار دارد خراب باشد.برای اینکه بخواهید این موضوع را پک کنید می توانید به System Tray  رفته و بر روی ساعت راست کلیک کرده و گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.همچنین از درست بودن منطقه زمانی نیز اطمینان حاصل فرمایید.

 

بعد از انجام موضوع گفته شده باید سیستم خود را یک با ری استارت کنید و در صورتی اشتباه بودن ساعت آنگاه از خراب بودن باتری CMOS  روی مادربرد مطمئن خواهید شد.کاری که این باتری انجام می دهد این است  به سیستمتان اجازه می‌دهد تا حتی در هنگام خاموش شدن رایانه هم ساعت درست را جست و جو کنید.

خطای صفحه آبی

نام دیگر صفحه آبی صفحه آبی مرگ یا  اصطلاح BSoD  می باشد و از مشهورترین ارورهای مربوط به سیستم عامل ویندوز سرور می باشد.زمانی این ارور نمایش داده خواهد شد که  اجرای ویندوز همراه با ارور باشد.در واقع زمانی که ویندوز قادر به حل مشکل بوجود آمده نباشد خود را خاموش می کند تا از بروز اسیبهای بیشتر جلوگیری کند.

این ارور از ویندوز ۸ به بعد شکل ساده تر و قابل فهم تر به خود گرفت.  صفحه آبی مرگ به دلایل متعددی اتفاق خواهد افتاد.

 

همانطور که می دانید این صفحه ابی تمام ماجرا نخواهد بود و ممکن است ویندوز با ارورهای عجیب و غریبی مواجه شود و در نهایت این صفحه ابی را نمایش دهد.

شما باید به خطاهایی اهمیت دهید که مدام و در طول زمان‌های گوناگون تکرار خواهند شد به عنوان مثال  خطا در زمان لاگین به ویندوز سرور یا سایر ارور ویندوز سرور .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *