مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

معرفی WiDi پشتیبانی VOIP 

WiDi مخفف عبارت  “Wireless Display “  بوده در واقع تکنولوژیست که قادر است تا داده های تصویری را به دستگاههای مانند تلویژیون با کیفین HD و به صورت بی سیم انتقال دهد. این تکنولوژی دارای کاربردهای زیادی بخصوص در تلفن های هوشمند می باشد با ایتفاده از این تکنولوژی شما قادر به ، به اشتراک گذاری تصاویر و محیط گوشی هوشمند خود با تلویزیون های هوشمند خواهید بود.

از WiFi تا WiDi

این تکنولوژی  عضوی از تکنولوژی های کمپانی Intel بوده و در آن از پردازنده های Intel-Core استفاده شده استاین تکنولوژی به شما این امکان را می دهد تا داده های تصویری سیستم خود را با کیفیت HD، بر روی صفحه دیگر به اشتراک گذارید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از این تکنولوژی یک فیلم را بوسیله لپ تاپ بر روی تلوزیون پخش کنید.با استفاده از این تکنولژی قادر به ، به اشتراک گذاری انواع فایل مدیا مختلف، مانند عکس، فیلم ویا موسیقی خواهید بود همجنین امکان به اشتراک گذاری ورودی هایی نظیر Blue-Ray DISC یا DVD به روش بی سیم خواهید بود.

نسل اول تکنولوژی WiDi

این تکنولوژی اولین بار در نمایشگاه CES 2010 رونمایی شد و با استفاده از این تکنولوزی توانستند تا فایل ویدئویی با وضوح ۷۲۰ پیکسل و با کیفیت صدای استریو را به وسیله اتصال ۲.۴ گیگاهرتزی به WiFi ارائه دهند

نسل دوم تکنولوژی WiDi

نسل دوم این تکنولوژی دارای مشخصات زیر می باشد:

  • رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل(Full HD).
  • روش Wireless و با لپ تاپ (یا تین کلاینت) و اتصال به WiFi 5 گیگاهرتزی.
  • پخش همراه با صدای محیط ۵.۱.
  • پشتیبانی ازفایل هایDVD وBlue-Ray.
مزایای استفاده از تکنولوژی WiDi
  • عدم نیاز به تهیه تجهیزات خارجی

 

اگر برای اتصال به کامپیوتر از WiFi استفاده می کنید به یک دانگل یا تجهیزات دیگری نیاز خواهید داشت این در حالی است که در تکنولوژیWiDi نیازی به تجهیزات جانبی نخواهد بود. این تکنولوژی با پردازنده های Intel-Core توکار ارائه خواهد شد و در صورتی که بخواهید با استفاده از این تکنولوژی به اتصال بپردازید به یک لپ تاپ یا تین کلاینت سازگارو یک آداپتور تلویزیون یا مانیتور احتیاج خواهید داشت.

نصب و راه اندازی تکنولوژی WiDi

برای نصب و تنظیمات این تکنولوزی باید ابتدا آداپتور نمایشگر را به آن متصل کرده و تنها یک بار روند تنظیمات ساده WiDi را طی کنید. با این کار WiDi شما شروع به کار خواهد کرد و دیگر نیازی به   افزودن دستگاه جدید به شبکه خانگی خود نخواهید داشت.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *