مقالات, مقالات آموزشی, مقالات شبکه

مبحث امنیت در زیرو کلاینت پشتیبانی VOIP

همانطور که می دانید امروزه امنیت در شبکه یک مسئله مهم و حیاتی در سازمانها می باشد که از توجه بخصوصی برخوردار است.در این مقاله قصد داریم تا به موارد زیر بپردازیم با ما همراه باشید:
  • امنیت اطلاعات در زیرو کلاینت.
  • حفاظت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری.
  • امنیت زیرو کلاینت نسبت به رایانه.
امنیت اطلاعات در زیرو کلاینت

همانطور که می دانید به حروف و اعداد داده گفته می شود که این داده ها در رایانه به صورت صفر و یک در خواهند امد. اما به داده هایی که همراه با فهم و درک باشند و بتوان آنها را فهمید اطلاعات گفته می شود.از انجایی که این داده ها و اطلاعات در هر سازمانی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بابراین شما باید در سازمان خود امنیت داده ها و اطلاعات سازمان را تامین کنید. ممکن است به این سوال که چگونه امنیت اطلاعات خود را تامین کنیم باذها برخورد کرده باشید.

حفاظت اطلاعات در شبکه کامپیوتری

همانطور که می دانید امنیت اطلاعات موضوعی بسیار مهم در سلزمانها می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که از رایانه ها در سازمان خود استفاده می کنید باید به تامین امنیت تک تک رایانه های موجود در سازمان خود فکر کنید که این کار برای سازمانها هزینه بر خواهد بود.شما می توانید با استفاده از زیرو کلاینت ها به جای رایانه ها در هزینه ها صرفه جویی کرده و امنیت اطلاعات خود را تامین کنید.

 امنیت زیرو کلاینت نسبت به رایانه

 

  •  ویروسی نمی شوند:از انجایی که در این دستگاهها هیچ گونه سیستم عاملی وجود نداد بنابراین امکان ویروسی شدن آنها نیز وجود نخواهد داشت این در حالی است که رایانه ها به دلیل داشتن قطعاتی مانند رم، سی پی یو، هارد و…  در مقابل ویروسها اسیب پذیر می باشند.همانطور که می دانید بذافزار ها برای اینکه بتوانند اجرا شوند نیاز به سیستم عامل خواهند داشت و همنطور که گفته شد زیروکلاینتها فاقد سیستم عامل می باشند.
  • انتقال پیکسل در شبکه: در زیرو کلاینتها پردازش تمامی اطلاعات در سمت سرور انجام خواهد شد بنابراین هیچ گونه اطلاعاتی بین زیرو کلاینتها و سرور تبادل نخواهد شد و تنها پیکسل هایی در بستر شبکه جا به جا خواهند شد. این در حالی است که در رایانه ها اطلاعات بین رایانه و سرور به اشتراک گذاشته خواهد شد و به عبارت دیگر اطلاعات بین رایانه و سرور جا به جا می شود.

انتقال-پیکسل-شبکه

  • رمزنگاری اطلاعات: زیرو کلاینتها از پروتکلهایی مانند DDP ،PCoIP ،RDP ،ICA ،HDX و..  برای برقراری امنیت استفاده می کنند . نوع رمزنگاری که در این پروتکلها صورت می گیرد امنیت اطلاعات را در شبکه تضمین خواهد کرد.زیرو کلاینتها با توجه به اینکه از کدامیک از پروتکلهای زیر پشتیبانی می کنند قادر به کدگذاری اطلاعات می باشند که اینکار باعث سخت تر شدن سرقت اطلاعات خواهد شد.

رمزنگاری-اطلاعات

  • عدم سرقت اطلاعات: در زیرکلاینتها شما قادر به کنترل کاربران خود خواهید بود و می توانید با مسدود کردن پورت USB از سرقت و جا به جایی اطلاعات جلوگیری کنید.
  • متمرکزسازی اطلاعات در زیروکلاینت: در زیروکلاینتها با خطر از بین رفتن اطلاعات مواجه نخواهید شد زیرا در این دستگاهها اطلاعاتی ذخیره نشده و تمامی اطلاعات در سرور ذخیره خواهد شد.
  • عدم نیاز به جا به جائی اطلاعات:با توجه به ذخیره اطلاعات در سرور دیگر نیاز به جا به جایی اطلاعات از یک زیرو کلاینت به دیگری نخواهد بود و پوزرها برای انتقال اطلاعات باید به اشتراک گذاری فایل بپردازند.
  • ایمنی بیشتر با کارت های هوشمند: زیرو کلاینتهایی وجود دارد که برای اینکه کاربران بتوانند وارد و یا خارج از سرور بشوند باید از کارت های هوشمند و توکن های سخت افزاری استفاده کنند  که این کار باعث می شود تا ایمنی افزایش یابد.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *